امـروز : پنجشنبه 30 فروردين 1403
تاریخ : يکشنبه 1 خرداد 1401
کد 24533

در گردهمایی روسای روابط عمومی؛

تاکید امام جمعه تبریز بر دانش بنیان شدن روابط عمومی‌ها

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی بر دانش بنیان شدن روابط عمومی ها تاکید کرد.
به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در گردهمایی روسای ادارات اطلاع‌رسانی و روابط عمومی ستادی و استانی آموزش‌وپرورش سراسر کشور گفت: قابلیت‌ها و توانمندی‌هایی که در روابط عمومی‌ها وجود دارد خیلی کارساز است و روابط عمومی هر اداره‌ای در واقع می‌تواند آن اداره را در نزد مردم به‌خوبی یا بالعکس نشان دهد.
امام جمعه تبریز ادامه داد: مدیران در انتخاب مسئولین روابط عمومی نهایت دقت را انجام دهند و مدیری که واقعیت‌ها را به مدیرکل برساند و واقعیت تلخ یا شیرین باید این ظرفیت و کشش در مدیران ما وجود داشته باشد تا به حرف‌ها اعتماد و بهترین و صادق‌ترین و معتمدترین انتخاب شود.
وی گفت: مواجهه خردمندانه و مصون‌سازی دانش آموزان در سراسر آموزش‌وپرورش به آموزش‌هایی نیاز دارد که به آن سواد رسانه‌ای می‌گویند و خودبه‌خود در آن‌ها به وجود نمی‌آید و با سیستم آموزشی منسجم امکان‌پذیر است.
نماینده ولی فقیه در استان اضافه کرد: بدین ترتیب موضوع توجه نظام درسی لازمه‌اش توجه به سواد رسانه‌ای است.
حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم در ادامه یادآور شد: به گفته مقام معظم رهبری برخی مطالب اضافی شناسایی شود و از آموزش‌ها حذف شود و ما در تقسیم‌بندی سواد از نگاه یونسکو سه نوع داریم و سواد ارتباطی و رسانه‌ای برای فعالان روابط عمومی است.
وی در توضیح سواد رسانه‌ای و ارتباطی افزود: توانایی برقراری ارتباط مناسب با دیگران و دانستن آداب اجتماعی آن و سواد رسانه‌ای این است که فرد رسانه معتبر و غیر معتبر را بشناسد.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تأکید کرد: روابط عمومی‌ها می‌توانند با استفاده از فرصت شبکه شاد در ایام کرونا و دیگر شبکه‌های اجتماعی گام‌های بزرگی برای ارتقاء این سواد در دانش آموزان بردارند.
امام جمعه تبریز در بخش دیگر سخنان خود افزود: روابط عمومی دانش‌بنیان نیاز به مدیر دانش‌محور و متخصص است که بر اساس فناوری پیشرفته کار می‌کند و توانایی آموزش با استفاده از دانش را دارد و این مهم نیاز به‌پیش شرط دارد و یکی پارادایم روابط عمومی توسعه بخش تغییر کند و متأسفانه در کشور ما بیشتر روی تبلیغات است و از اصول بنیادی روابط عمومی برای توسعه‌سازمانی و ملی به دور است و علمی نیست.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم تصریح کرد: رویکرد روابط عمومی بایستی علمی باشد چرا که بزرگ‌ترین آسیب که هم‌اکنون از آن رنج‌برده می‌شود به‌کارگیری افراد غیرمتخصص از مدیریت تا کارشناسان است.
وی تأکید کرد: نمی‌توان دانش‌بنیان شد درحالی‌که منابع علمی غیر معتبر داشته باشیم و باید پژوهش و تحقیق باشد و دراین‌بین به‌کارگیری نخبه‌های ارتباطی لازم است.
امام جمعه تبریز در ادامه پژوهش محوری در زمینه پژوهش‌های فرهنگی، اجتماعی و ارتباطی را خواستار شد و افزود: هزینه‌های پژوهشی از سازمان‌ها تأمین شود و مسئله‌های ارتباطی سازمان حل شود.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم ابراز داشت: روابط عمومی باید به پیشرفته‌ترین فناوری‌های ارتباطی مجهز شوند و اگر وزیر آموزش‌وپرورش و مدیر ارتباطات وزارت بودجه‌های لازم را در وزارت آموزش‌وپرورش برای سال بعد داشته باشد باید روابط عمومی با بالاترین اعتبار برای پیشرفته دستگاه‌ها در نظر گرفته شود.
امام جمعه تبریز افزود: روابط عمومی در خدمت منابع اقتصادی و تجاری انجام می‌گیرد و تجاری کردن روابط عمومی در سایه دانشی شدن آن اجرا می‌شود.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی افزود: حل مسائل ارتباطی و رسانه‌ای سازمان از طریق نوآوری و خلاقیت و ایده‌های تازه انجام گیرد.
به گفته حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در سازمان‌های دانش‌بنیان کار بر اساس دانش است و شناسایی دانش و به‌کارگیری آن مهم است./*
 
  • نوشته شده
  • در يکشنبه 1 خرداد 1401
  • ساعت 21
  • توسط abdolah asadi
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh