امـروز : سه شنبه 4 ارديبهشت 1403
تاریخ : پنجشنبه 19 خرداد 1401
کد 24543

در همایش مجمع خیرین سلامت؛

نتیجه نبود تغذیه مناسب و ورزش همگانی فشار مضاعف به بخش درمان است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با تاکید بر توجه به امر پیشگیری، آموزش و پژوهش در حوزه سلامت؛ بهترین راه تأمین سلامت جامعه را تغذیه مناسب و ورزش همگانی دانست و گفت: عدم توجه به این دو مهم فشار مضاعفی به بخش درمان وارد کرده است.
به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در هفتمین همایش مجمع خیرین سلامت استان با بیان اینکه انجام اقدامات پیشگیرانه هزینه های درمان را کاهش میدهد، گفت: اقدامات پیشگیرانه موفق ترین کار در سطح جهان بوده و کارهایی مانند غربالگری فشارخون، کنترل قند و دیابت، فلج اطفال، کنترل سل از جمله این اقدامات به حساب می آید.
امام جمعه تبریز توجه به علم و پژوهش مدنظر مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب از سوی مجمع خیرین سلامت را مورد اشاره قرار داد و افزود: مجمع خیرین سلامت در جهت رفع گره های موجود در حوزه سلامت از ظرفیت های خلاقانه و مبتکرانه جوانان در پارک علم و فناوری استان بهره مند شود.
وی ورود خیران برای کمک به تربیت پزشکان متخصص را مورد تاکید قرار داد و گفت: با توجه به کمبودهایی که در این حوزه وجود دارد، خیران می توانند منشاء اثرات خوبی باشند.
نماینده ولی فقیه در استان در ادامه عدالت را محور توسعه پایدار دانست و گفت: برای تحقق تمدن نوین اسلامی در بخش بهداشت و درمان سنگین کردن کفه عدالت در تقسیم امکانات بهداشتی هم از حیث نیروی انسانی و هم از جهت تجهیزات آموزشی و درمانی باید مورد توجه دولت قرار گیرد.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم زمینه سازی برای فعالیت بیشتر خیران سلامت را خواستار شد و گفت: دولت،  مسئولان دستگاه ها را موظف و مکلف نماید که در حوزه بهداشت و درمان، مسکن سازی و مدرسه سازی موانع را از سر راه خیران بردارد و بروکراسی اداری را کاهش دهد.
امام جمعه تبریز در ادامه به تبیین دیدگاه قرآن و اسلام به انجام کار خیر پرداخت و گفت: خیران سلامت بر اساس یک جهان بینی دقیق پشتیبان محرومان و مستضعفان هستند و رضایت مردم و پرودگار را در کارنامه اعمالشان دارند.
وی یاری رساندن به دیگران برای تأمین رفاه و آسایش آنان را کاری نیکو برشمرد و خاطرنشان کرد: در شرایط آشوب دنیای امروز که معیشت و سلامت اولویت بشریت است؛ خیران سلامت با کمک های مالی و معنوی امکان ادامه درمان و حیات همنوعان خود را فراهم می کنند.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به آموزه های دین اسلام، دلیل اصلی بعثت حضرت رسول اکرم(ص) را ارتقاء مکارم اخلاق و حفظ کرامت انسانی عنوان کرد و افزود: اخلاقی بالاتر از مهرورزی به یکدیگر نیست و خیران با این ویژگی اخلاقی از مال خود به دیگر انسان ها هزینه میکنند.
نماینده ولی فقیه در استان با تبریک میلاد حضرت امام رضا علیه السلام، رئوف بودن را از سجایای اخلاقی ایشان برشمرد و گفت: دوست داران امام رئوف با کمک به ساخت و تجهیز مراکز بهداشتی صدقه جاریه میدهند که دنیا و آخرتشان را آباد میکند.
امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: نام نیک خیران سلامت برای همیشه ماندگار است./*
  • نوشته شده
  • در پنجشنبه 19 خرداد 1401
  • ساعت 20
  • توسط abdolah asadi
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh