امـروز : جمعه 10 فروردين 1403
تاریخ : شنبه 18 تير 1401
کد 24563

در دیدار مدیران امور مالیاتی استان؛

بهبود نظام مالیاتی با ارتقاء فرهنگ مالیاتی 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با تاکید بر ضرورت حرکت به سمت هوشمندسازی مالیات و تمرکز بر روی پرونده های مالیاتی دانه‌درشت‌ها گفت: بهبود نظام مالیاتی بدون ارتقاء فرهنگ مالیاتی امکان پذیر نیست.
به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در دیدار مدیران اداره کل امور مالیاتی آذربایجان شرقی گفت: پرداخت مالیات از مهمترین عوامل رشد و توسعه جامعه محسوب می‌شود و موجب رونق اقتصادی و تحقق عدالت اجتماعی و افزایش خدمات و عمران و آبادی کشور می‌شود.
وی افزود: اگر ایجاد امنیت اجتماعی و گسترش خدمات از مزایای گسترش مالیات تلقی شود پس باید با فرهنگ‌سازی مناسب مردم را از مزایای پرداخت مالیات آگاه کنیم تا پرداخت مالیات را جزئی از بدهی‌های خود بدانند.
امام جمعه تبریز بر ضرورت ارتقای فرهنگ مالیاتی تاکید کرد و گفت: استفاده از ظرفیت رسانه ها برای جا انداختن فرهنگ مالیاتی و همچنین استفاده از تجربیات و داده های سایر دستگاه ها از جمله عوامل کارساز در جهت ایجاد و ارتقاء فرهنگ مالیاتی در جامعه است.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به ضرورت توجه به فرار مالیاتی گفت: مبارزه با فرار مالیاتی باید از دانه درشت ها و قوی ترها شروع شود تا پیامدهای مطلوب را به دنبال داشته باشد.
وی اظهار کرد: افزایش شکاف طبقاتی، کاهش درآمدهای دولت، تنزل خدمات دولت، خنثی شدن اهرم های کنترلی دولت در مسیر رشد، تضعیف رفاه عمومی، تضعیف امنیت اقتصادی، ایجاد شکاف مالیاتی و ناکارآمد کردن نظام مالیاتی از جمله پیامدهای فرار مالیاتی است.
امام جمعه تبریز همچنین رعایت تکریم مودیان و ارباب رجوع را بسیار مهم دانست و تاکید کرد: پرداخت مالیات باید با رضایت مودی بوده تا مالیات در خزانه دولت مایه برکت باشد.
وی افزود: تکریم افرادی که در دوران کرونا آسیب دیدن نیز مورد تاکید بوده بر این اساس وصول عادلانه درآمدهای مالیاتی بسیار مهم است.
امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: عوامل مالیاتی در خط مقدم جبهه اقتصادی کشور هستند و مدیران امور مالیاتی و کارکنان در آذربایجان شرقی پاک دست و خوشنام بوده بر این اساس کمترین مراجعه به دستگاه های نظارتی را نیز دارند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی همچنین با تشکر از اصناف و کسبه بازار تبریز و بازاری های شمال غرب کشور به خاطر پیشگامی و پیشتازی با سیاست های اقتصادی و مالیاتی کشور، گفت: بازار در پیروزی انقلاب اسلامی و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی و دوران کرونا نقش خود را ایفا کرده است.
وی همچنین با بیان اینکه استفاده از کارتخوان یکی از راهکارهای مهم سنجش درآمدهای افراد است، گفت: مراکز نیکوکاری و خیریه باید مورد نظر ادارات کل امور مالیاتی باشد تا به فعالیت های آنها آسیبی وارد نشود./*
  • نوشته شده
  • در شنبه 18 تير 1401
  • ساعت 08
  • توسط abdolah asadi
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh