امـروز : سه شنبه 28 فروردين 1403
تاریخ : شنبه 25 تير 1401
کد 24568

امام جمعه تبریز تاکید کرد:

تامین اجتماعی نقش مهمی در امنیت اجتماعی و توسعه اقتصادی و اجتماعی دارد

نماینده ولی فقیه در استان گفت: سازمان تامین اجتماعی ‌یک گستره عمومی به‌صورت مستقل بر اصل سه‌‌جانبه ‎گرایی کارگر، کارفرما و دولت اتکا دارد و مهم‌ترین رکن نظام تامین اجتماعی در ایران به حساب می آید.
به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در دیدار مدیران و کارکنان اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛ سازمان های تامین اجتماعی و بهزیستی استان با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی جامع‌ترین و محوری‌ترین ارائه‌دهنده حمایت‌های قانونی تامین‌اجتماعی مبتنی بر اصول بیمه‌های اجتماعی است، گفت: این ‌نهاد عمومی غیردولتی بین نسلی، با هویت اجتماعی و اقتصادی در یک گستره عمومی به‌صورت مستقل بر اصل سه‌‌جانبه ‎گرایی کارگر، کارفرما و دولت اتکا دارد و مهم‌ترین رکن نظام تامین اجتماعی در ایران به حساب می آید.
امام جمعه تبریز با اشاره به پوشش ۴۰میلیون نفری جمعیت کشور از سوی سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: با توجه به‌گستردگی این سازمان و جایگاه مهمی که در ساختار اجتماعی و اقتصادی کشور دارد و حرکت به‌سمت رفع چالش‌های پیش‌روی این سازمان، یکی از مهم‌ترین اولویت‌های اقتصادی کشور برای رفع موانع تولید و پشتیبانی از آن است.
وی دولتی بودن تصمیم‌گیران سازمان، کاهش نسبت پشتیبانی، تاثیرپذیری از اقتصاد کلان، تعارض منافع کارفرما و سازمان، بدهی دولت به‌ سازمان، عدم‌شفافیت و بازدهی پایین سرمایه‌گذاری‌ها در سازمان تامین اجتماعی از چالش های مهم این نهاد برشمرد.
نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر اصلاحات ساختاری در سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: احیای رابطه‌ سه‌جانبه‌کارگر، کارفرما و دولت، تعدیل نرخ جایگزینی متناسب با نرخ وابستگی، سیاست‌های حمایتی در راستای افزایش جمعیت، ایجاد شفافیت، تعریف بازوی پژوهشی و مطالعاتی برای جلوگیری از تصمیمات سلیقه‌ای، تاکید بر قانون محوری به‌جای بخشنامه محوری و یکپارچه‌سازی سامانه‌های اطلاعاتی از جمله موضوعاتی است که با اصلاح آنها تامین اجتماعی در تامین امنیت اجتماعی و توسعه اقتصادی و اجتماعی نقش خود را به خوبی ایفا خواهد کرد.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم سه وجهی بودن سازمان تامین اجتماعی را یادآورشد و گفت: بیمه شونده، کارفرما و دولت سه ضلع این سازمان هستند و هر کدام از این اضلاع، مشکلات را از زاویه دید خود بیان میکنند که با اصلاحات ساختاری این مهم نیز مرتفع خواهد شد.
امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وظایف 52 گانه سازمان بهزیستی گفت: این سازمان مجموعه ای هماهنگ از برنامه ها و فعالیت هایی است که تحت نظارت و کمک دولت برای بهبود زندگی افراد و گروه های آسیب پذیر انجام میگیرد.
نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر پژوهش های کاربردی برای بهبود خدمت رسانی از سوی سازمان بهزیستی خاطرنشان کرد: ارتقا کیفیت خدمات این سازمان باید برای گروه های هدف باید الویت باشد و این خدمات باید بی منت در اختیار اقشار آسیب پذیر و معلولان قرار گیرد.
در ابتدای این دیدار آقایان فتحی مدیر اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، دباغ صادقی مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان، سیدی معاون درمان سازمان تامین اجتماعی استان و خانم صحاف مدیرکل سازمان بهزیستی استان از اقدامات سازمان های خود گزارش دادند./*
  • نوشته شده
  • در شنبه 25 تير 1401
  • ساعت 16
  • توسط abdolah asadi
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh