امـروز : جمعه 31 فروردين 1403
تاریخ : پنجشنبه 3 شهريور 1401
کد 24583

به مناسبت هفته دولت؛

تشکیل دولتی یک دست و انقلابی با استقرار شهیدان رجایی و باهنر

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: استقرار دولت شهیدان رجایی و باهنر، آغاز عصر جدید جمهوری اسلامی بود که منجر به تشکیل دولتی یک دست و انقلابی شد.
به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در آغازین روز هفته دولت و مراسم غبارروبی مزار شهدا در وادی رحمت تبریز؛ شهیدان رجایی و باهنر را تشکیل دهندگان دولت ایران پس از توطئه های بسیار دشمنان توصیف کرد و گفت: دولت رجایی که دولتی مکتبی بود در آن دوران بحرانی، با تمام توان و تلاش برای خدمت به نظام، صادقانه عمل کرد.
امام جمعه تبریز هفته دولت را هفته اقتدار و پیروزی دولتی عنوان کرد که از حمایت و پشتیبانی مردمی برخوردار است و گفت: دولت خدمتگزاری به مردم را همچون شهیدان رجایی و باهنر الگوی خود قرار داده و بدون منت در این مسیر گام برمی دارد.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان اینکه باید در درون دولت بازسازی انقلابی صورت گیرد، گفت: البته این بازسازی باید عقلانی و فکورانه باشد و در مدیریت کشوری، تحرکی انقلابی صورت بگیرد که خوشبختانه این حرکت در دولت سیزدهم آغاز شده است.
وی بر عدالت ورزی و کاهش فاصله طبقاتی نیز تاکید کرد و گفت: این مهم از اولویت های تعیین شده از سوی مقام معظم رهبری برای دولت سیزدهم است و دولت در این راستا باید فساد ستیزی را که از وظایف اصلی قوه مجریه است سرلوحه خود قرار دهد.
نماینده ولی فقیه در استان ایجاد تحول در قوه مجریه را وابسته به قانونگرایی دانست و افزود: انضباط مالی، برطرف ساختن زمینه های فساد و جلوگیری از تعارض منافع از دیگر اولویت های دولت طبق فرمایشات رهبری است.
امام جمعه تبریز به مقوله فرهنگ و رسانه مورد تاکید رهبری نیز اشاره کرد و گفت: عرصه فرهنگی کشور که از مقوله های مهم به شمار می رود به بازسازی انقلابی و حرکت انقلابی نیاز دارد.
وی همچنین بر تحرک در عرصه دیپلماسی و مضاعف شدن اقدامات صورت گرفته در این عرصه تاکید کرد و خواستار تقویت جنبه اقتصادی در مقوله دیپلماسی و سیاست خارجی شد.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی به عملکرد یکساله دولت نیز اشاره کرد و گفت: هر چند دولت در این یکسال کارنامه موفقی داشته است و نباید برخی اقدامات همچون اصلاح ارز ترجیحی، موجب ضربه زدن به پایگاه مردمی دولت شود.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم بر تقویت روحیه ایستادگی در برابر دشمنان و پایبند بودن به عهد و پیمانی که با شهدا بسته شده است، تاکید کرد و گفت: نباید لحظه ای در راه به ثمر رسیدن اهداف بالای شهیدان دریغ کنیم./*
  • نوشته شده
  • در پنجشنبه 3 شهريور 1401
  • ساعت 11
  • توسط abdolah asadi
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh