امـروز : جمعه 7 ارديبهشت 1403
تاریخ : يکشنبه 1 آبان 1401
کد 24603

در مراسم رونمایی از آرم کنگره 10هزار شهید آذربایجان؛

تأکید امام جمعه تبریز بر لزوم ثبت و ضبط خاطرات شهدا

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با تأکید بر لزوم ثبت و ضبط خاطرات شهدا گفت: خاطرات و وصیت نامه شهدا گنجینه بسیار ارزشمندی هستند که باید با ثبت و نشر آنها نسل جدید را با آموزه های جنگ آشنا کنیم.
به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در مراسم رونمایی از آرم کنگره 10هزار شهید آذربایجان با بیان اینکه پیام عاشورا با تکرار مراسم های محرم ماندگار شد، گفت: برای انتقال آموزه های جنگ وظیفه داریم خاطرات شهدا و وصیتنامه های آنها را ضبط و ثبت کنیم.
امام جمعه تبریز با اشاره به ماموریت سنگین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و بنیاد شهید در آشناسازی جامعه با اندیشه های والای شهیدان تاکید کرد: از هر فرصتی برای جمع آوری آثار شهدا باید استفاده کنیم و علاوه بر اینکه خاطرات و وصیتنامه های شهدا، باید خاطرات همرزمان شهدا نیز جمع آوری و چاپ شود.
وی اهمیت برگزاری کنگره های شهدا را یادآور شد و ادامه داد: وظیفه داریم با تقویت باغ موزه های دفاع مقدس آثار به جا مانده از شهدا را به معرض دید عموم بگذاریم.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی از مادران و پداران شهدا بعنوان آیات مجسم ایثار و فداکاری یاد کرد و گفت: تجلیل و تکریم پدران و مادران شهدا هم باید از برنامه های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و بنیاد شهید باشد.
امام جمعه تبریز تقویت کاروان های راهیان نور را متذکر شد و تاکید کرد رسانه ملی و فعالان فضای مجازی باید در مسیر حفظ و نشر ارزشهای دفاع مقدس با ساخت محتواهای فاخر هنری به رسالت و وظیفه خود بیش از پیش عمل نمایند.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم به ضرورت برگزاری کنگره های شهدا هم اشاره کرد و گفت: تبریز شهر شهدای محراب نیز هست از این رو در کنگره شهدا نام و یاد شهیدان قاضی طباطبایی و مدنی باید به شکل برجسته مورد توجه قرار گیرد.

در این مراسم از آرم کنگره 10هزار شهید آذربایجان رونمایی شد./*
  • نوشته شده
  • در يکشنبه 1 آبان 1401
  • ساعت 11
  • توسط abdolah asadi
  • ویرایش شده
  • در پنجشنبه 5 آبان 1401
  • ساعت 11
  • توسط abdolah asadi
نظرات شما
captcha refresh