امـروز : جمعه 31 فروردين 1403
تاریخ : يکشنبه 29 آبان 1401
کد 24619

در دیدار مدیرعامل منطقه آزاد ارس؛

مبارزه عملی با تحریم ها در بستر مناطق آزاد

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: بهره مندی از ظرفیت های مناطق آزاد راهکار عملی برای مبارزه با تحریم های ظالمانه است.
به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در دیدار مدیر عامل و معاونان سازمان منطقه آزاد ارس با تاکید بر رفع چالش ها و قوانین دست و پاگیر مناطق آزاد گفت: تقویت تولیدات صادرات محور و پشتیبانی از سرمایه گذاری ها رویکرد اصلی تشکیل مناطق آزاد است که اهتمام جدی به این مهم می تواند پایه های اقتصادی را در برابر تحریم های ظالمانه مستحکم تر سازد.
امام جمعه تبریز یکی از راههای رفع چالش های مناطق آزاد را به کارگیری مدیران و کارشناسان کارآمد دانست و ادامه داد: زیرساخت های خوبی در جهت جذب سرمایه های داخلی و خارجی در منطقه آزاد ارس صورت گرفته و باید رویکرد همه مسئولان تقویت آنها باشد.
وی تاکید کرد: اشتغال پایدار و رفاه ساکنان و بومیان منطقه آزاد باید از اولویت های مسئولان این مناطق باشد.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با تقدیر از عمکرد چند ماه گذشته مسئولان منطقه آزاد ارس، اقدامات صورت گرفته در حوزه های دیپلماسی اقتصادی، توسعه متوازن، معرفی ارس، لجستیک، مبارزه با فساد، جذب سرمایه های داخلی و خارجی و اقدامات فرهنگی و اجتماعی و تأمین زیرساخت های فنی و زیر بنایی را بسیار ارزشمند توصیف کرد و گفت: از مدیر عامل جهادی و همکاران پر تلاش ایشان توقع بیشتری داریم تا توسعه بیش از پیش این منطقه را شاهد باشیم.
دکتر مجید کیانی مدیرعامل منطقه آزاد ارس نیز در ابتدای این دیدار با بیان اینکه راهبرد اصلی برنامه های سازمان توسعه صادرات غیر نفتی است، گفت: در راستای فعال سازی دیپلماسی اقتصادی دیدار با سفرا و سرکنسول های ایران در کشورهای همسایه، دیدار با نماینده cis برای بهره وری از ظرفیت اتحادیه اوراسیا و دیدار با مقامات و تجار ارمنستان، تاتارستان، عراق و سایر کشورها از برنامه های اولویت دار مسئولان بوده است.
وی با اشاره به پیگیری احیای کریدور شمال جنوب و بازگشایی راه آهن جلفا–نخجوان گفت: از برنامه راهبردی لجستیکی منطقه آزاد ارس پیگیری اخذ مجوز تردد خودروهای سنگین ارس پلاک بوده است تا علاوه بر نوسازی ناوگان حمل و نقل، توسعه صادرات غیر نفتی و توسعه صادرات محصولات تولید شده در ارس را شاهد باشیم.
مدیرعامل منطقه آزاد ارس در ادامه با اشاره به دستور ریاست محترم جمهوری مبنی بر اجرای ماده 65 احکام دائمی برنامه توسعه کشور در مناطق آزاد گفت: بر این اساس و برای افزایش هماهنگی ها، مدیران سازمان های مناطق آزاد به نمایندگی از طرف دولت، بالاترین مقام منطقه محسوب می شوند و کليه وظایف، اختيارات و مسئوليت های دستگاه های اجرایی دولتی مستقر در این مناطق به استثنای نهادهای دفاعی و امنيتی به عهده آنها خواهد بود.
کیانی تعریف درآمدهای پایدار جدید در منطقه را از مسائل راهبردی و ضروری دانست و گفت: در این راستا بهره برداری از معدن مسجد داغی و راه اندازی صنایع پایین دست مس در این نقطه صفری مرزی و همچنین الحاق مس سونگون به منطقه آزاد ارس از اولویت های این سازمان است.
مدیرعامل منطقه آزاد ارس افزایش 15درصدی تولید در صنایع ارس را مورد اشاره قرار داد و گفت: آغاز عملیات اجرایی پروژه های سرمایه گذاری منطقه آزاد ارس با ارزشی بالغ بر 29هزار 400میلیارد ریال، رونق 243 درصدی صادرات قطعی در نیمه نخست سال، افزایش 5 درصدی میزان اشتغال و افزایش 7درصدی تولیدات کشاورزی در نیمه اول سال جاری از اقدامات مهم سازمان در معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری بوده است./*
  • نوشته شده
  • در يکشنبه 29 آبان 1401
  • ساعت 12
  • توسط abdolah asadi
  • ویرایش شده
  • در پنجشنبه 3 آذر 1401
  • ساعت 09
  • توسط abdolah asadi
نظرات شما
captcha refresh