امـروز : جمعه 31 فروردين 1403
تاریخ : پنجشنبه 3 آذر 1401
کد 24622

در دیدار کتابداران کتابخانه های عمومی استان؛

تاکید بر نقش کتابخانه ها در گسترش دانش در جامعه

نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي گفت: کتابخانه ها، مرکزی مهم برای گسترش و ارتقاء علم و دانش است و می تواند آگاهی های جامعه را رشد دهد.
به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، حجت الاسلام والمسلمين آل‌هاشم در دیدار مدیران و کتابداران کتابخانه های عمومی استان به مناسبت هفته کتاب، افزود: کتابخانه هاي عمومي پايگاه هاي اجتماعي براي رجوع اقشار مختلف جامعه هستند و در اين زمينه تشکيل گروه هاي مطالعاتي براي نقد و بررسي سير مطالعاتي دوره هاي تاريخي و سياسي ايران و جهان ضروري است.
وی با اشاره به اینکه کتابخانه ها باید مرکزی برای یادگیری، رشد مهارت ها و ارتقاء تعاملات فکری و عملی برای تولید علم باشد، افزود: کتابخوانی جذاب باید هدایت کننده اوقات فراغت و توسعه دهنده فرهنگ مطالعه و افزایش کتابخوانی بویژه در میان جوانان، نوجوانان و کودکان باشد.
حجت الاسلام والمسلمين آل هاشم عزم جدی نهاد کتابخانه های عمومی برای کمک به بالندگی فکری جامعه را خواستار شد و خطاب به مسئولان این نهاد گفت: سعی کنید ارتقاء دهنده آگاهی عمومی باشید و دسترسی آسان و عادلانه برای همه جامعه فراهم کنید.
امام جمعه تبریز با تاکيد بر نقش مهم کتابخواني در سعادت جوامع بشري، گسترش و تعميم فرهنگ کتابخواني را ضرورت اجتماعي خواند.
نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي در همین زمینه با اشاره به اينکه کتاب به فرد يا گروه خاصي تعلق ندارد و عموم مردم بايد کتابخواني و حضور در کتابخانه را نياز پايان ناپذير خود بدانند، تصریح کرد: در اين ميان همه سازمان ها و برنامه ريزان فرهنگي وظيفه دارند براي ايجاد ميل و انگيزه به کتاب خواني و تسهيل شرايط دسترسي به کتاب به ويژه کتاب خوب در جامعه گام بردارند.
امام جمعه تبریز توجه ويژه رهبر انقلاب به موضوع کتاب و کتابخواني را مورد اشاره قرار داد و افزود: با وجود پيشرفت هاي ديجيتالي و گسترش روزافزون شبکه ها و فضاهاي مجازي هيچ چيز جاي کتاب و انس با کتاب را نمي گيرد./*
  • نوشته شده
  • در پنجشنبه 3 آذر 1401
  • ساعت 09
  • توسط abdolah asadi
  • ویرایش شده
  • در پنجشنبه 3 آذر 1401
  • ساعت 09
  • توسط abdolah asadi
نظرات شما
captcha refresh