امـروز : سه شنبه 18 ارديبهشت 1403
تاریخ : يکشنبه 13 آذر 1401
کد 24629

در یکصدوسومین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان؛

نتیجه فراموشی مسئله فرهنگ در کف خیابان ها است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: مسائل و مباحث سیاسی و مشکلات اقتصادی چند سال اخیر؛ مسأله فرهنگ را در ورطه فراموشی قرار داده که نتیجه آن در کف خیابان ها، دانشگاه ها و مدارس مشهود است.
به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در یکصدوسومین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان که با حضور اعضای هیات رئیسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان ها برگزار شد با بیان اینکه بحران های اقتصادی و سیاسی جامعه در بستر فرهنگ عمومی متولد می شوند، گفت: چنانچه پایه های فرهنگ عمومی اصلاح نشود؛ هیچ جامعه ای نمی تواند در برابر بحران های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی استقامت پایداری داشته باشد.
امام جمعه تبریز سرمایه گذاری سخت افزاری و نرم افزاری در فرهنگ عمومی جامعه را ضروری خواند و افزود: در سند چشم انداز بیست ساله بیش از هر مساله دیگری به فرهنگ عمومی توجه شده است، که بر پنج مولفه جمع گرایی، قانون گرایی، وجدان کاری و مسئولیت پذیری، تعادل و تناسب در رفتارهای اجتماعی استوار است.
وی بیانات و منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع فرهنگ عمومی را مورد اشاره قرار داد و یادآور شد: در منظومه فکری مقام معظم رهبری؛ مسائل فرهنگی؛ از مسائل سیاسی و اقتصادی بالاتر است و ایشان تاکید دارند بخش فرهنگ مظلوم است و باید از این بخش رفع مظلومیت کنیم.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه که فرهنگ عمومی کشور نیازمند توجه و بازسازی و بروزرسانی جدی است، ادامه داد: رفتار، گفتار، دغدغه و ارزشهایی که برخی از نوجوانان در صحنه اغتشاشات از خود به نمایش گذاشتند بیانگر این است که متاسفانه برخی از ارزشها برای بعضی از نوجوانان به ضد ارزش تبدیل شده است.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در ادامه با اشاره به تفاوت های رفتاری نوجوانان امروزی ریشه تاثیرات بمباران شایعه و دروغ های رسانه ای را غلبه احساسات بر عقلانیت دانست و گفت: در حال حاضر پیام احساسی جعلی، نوجوانان ما را تحت تاثیر قرار میدهد که بسیار آسیب زننده است و این وضعیت یعنی باید تدبیر فرهنگی و سیاست اجتماعی درستی برای نسل امروز طراحی کنیم./*
  • نوشته شده
  • در يکشنبه 13 آذر 1401
  • ساعت 13
  • توسط abdolah asadi
  • ویرایش شده
  • در سه شنبه 15 آذر 1401
  • ساعت 10
  • توسط abdolah asadi
نظرات شما
captcha refresh