امـروز : سه شنبه 18 ارديبهشت 1403
تاریخ : چهارشنبه 16 آذر 1401
کد 24631

در مراسم رونمایی از پوسترهای سوگواره فاطمی؛

حضرت زهرا (س) بانوی مجاهدت و عبادت بود

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: حضرت زهرا (س) بانوی مجاهدت و عبادت بود و باید بانوان عصر حاضر از سیره آن حضرت و حضور در صحنه، تصمیم گیری ها و تربیت فرزندان صالح از ایشان الگو بگیرند.
به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در مراسم رونمایی از پوسترهای سوگواره بزرگ فاطمی در تبریز ولایت مداری، تربیت فرزندانی ارزشمند با روحی رشد یافته و حضور اجتماعی در عرصه های مختلف را از ویژگی های منحصر به فرد حضرت زهرا(س) برشمرد و گفت: ایشان در عرصه های مختلف به میدان می آمدند و به دفاع از ولایت می پرداختند چرا که نسبت به ولی زمان خود احساس وظیفه می کردند و در برخی از صحنه ها قاطعانه وارد و با خطبه خوانی حمایت خودشان را از ولایت نشان می دادند.
امام جمعه تبریز افزود: زندگی آن بانوی بزرگ اسلام نشان می دهد زن مسلمان برای ورود در صحنه سیاست و کار و تلاش و نیز ایفای نقش فعال در جامعه بهمراه تحصیل می تواند به عبادت پرداخته و پیرو حضرت فاطمه زهرا (س) باشد و الگوی خود قرار دهد.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با یادآوری اینکه اگر مقابله حضرت زهرا (س) با جریان نفاق نبود تقریبا هیچ نشانه جدی برای مخالفت امیرمومنان حضرت علی(ع) با آن جریان نفاق در اسناد تاریخی ما وجود نداشت، ادامه داد: فاطمه زهرا(س) و قیام ایشان ماندگارترین سندی است که نشان می دهد در اسلام دو تفکر وجود داشت.
وی با اشاره به اینکه دخت نبی مکرم اسلام رویکردهای ارزشمندی را بر جای گذاشته و به بیان احکام شرعی برای بانوان می پرداختند، گفت: ایشان بر تحولات جامعه اثرگذار بودند و دخترشان حضرت زینب کبری(س) نیز در عرصه اجتماعی حضوری پررنگ پیدا کرده و در مقابل ظلم و ستم دشمنان مقتدرانه ایستادند و پرده از چهره دشمنان اسلام برداشتند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در ادامه تاکید کرد: در کار فرهنگی چند اصل مهم همچون دوری از اسراف و هزینه‌های بیجا، انجام کارهای ماندگار و پایدار همچون سوگواره بزرگ فاطمی، ایفای نقش در تغییر مثبت فرهنگ جامعه، توجه به محتوا در نمادهای فرهنگی و دقت در هزینه ‌کرد از بیت‌المال را سرلوحه کار خود قرار دهند.
امام جمعه تبریز ترویج نماز، ترویج و ترغیب ازدواج از اولویت کاری برنامه فرهنگی دانست و گفت: برای حصول نتیجه مطلوب اخلاص در کار فرهنگی یک اصل است و پرهیز از کارهای تکراری و حرکت به سمت جلو و اقدامات ابتکاری و ابداعی در حوزه فرهنگ باید جزو اولویت کاری مدیران فرهنگی شهر باشد.
سوگواره بزرگ فاطمی در هشت محور اصلی با عناوین بصیرت فاطمی، سوگواره نمایشی آب و آیینه، نقش مانا، قاب آسمان، کتابت نور فاطمی، بیت‌الاحزان فاطمه، آوای کبود و پنجمین سوگواره شعر و مرثیه فاطمی در ایام فاطمیه در تبریز برگزار خواهد شد./*
  • نوشته شده
  • در چهارشنبه 16 آذر 1401
  • ساعت 09
  • توسط abdolah asadi
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh