امـروز : جمعه 10 فروردين 1403
تاریخ : چهارشنبه 16 آذر 1401
کد 24632

در دیدار تشکل های دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تبریز؛

جنگ گسترده ترکیبی اخیر نشانه ضعف و انفعال دشمن است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: جنگ گسترده و ترکیبی دشمن نه تنها حاکی از توان و قدرت او نیست بلکه نشانه ضعف و انفعال آنها است.
به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در دیدار تشکل های دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تبریز با تبیین مولفه های اصلی جنگ ترکیبی کنونی گفت: دشمن تلاش دارد زمینه فروپاشی مبانی فکری، اعتقادی، اخلاقی و الهی، اسلامی و ایمانی ملت ایران و به ویژه نسل جوان را در این جنگ محقق سازد.
امام جمعه تبریز استمرار تهاجم اقتصادی از طریق تشدید تحریم ها را دیگر مولفه جنگ ترکیبی دشمن دانست و افزود: تلاش برای کاهش ارزش پول ملی، افزایش تورم و گرانی و تحمیل و عهدشکنی در برجام و ایجاد موانع متعدد بین المللی در انتفاع اقتصادی مردم ایران از دیگر برنامه های این جنگ است.
وی گفت: ایجاد، تعمیق و گسترش گسل های اجتماعی، فرهنگی، قومیتی، مذهبی، زبانی، سیاسی به منظور فروپاشی انسجام ملی، وحدت توحیدی و یکپارچگی و ایجاد تشتت و واگرائی بین مردم با صلابت ایران بزرگ رویکرد دیگری است که دشمنان انقلاب در این جنگ دنبال میکنند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، احیای مجدد و تطهیر گروه های تروریستی منفور و رانده شده مانند منافقین، کومله، سلطنت طلبان را بخش دیگری از جنگ ترکیبی دشمنان توصیف کرد و ادامه داد: حمایت حداکثری از صدام های عربی- عبری و برخی پادشاهی های مرتجع منطقه ای و دولت های وابسته و غیر مردمی برای پشتیبانی از حرکت های افراطی و خشونت طلبانه بر علیه انقلاب اسلامی و در داخل کشور بخش دیگری از برنامه های دشمنان قسم خورده ملت ایران است.
امام جمعه تبریز نا امن سازی منطقه ای و تولید بحران های مرزی با ایجاد فشار، تهدید و تحریک برخی از کشورهای همسایه را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: ساخت قدرت های شیطانی و گروه های تروریستی جدید در منطقه چون داعش، جند الشیطان، جیش الظلم از رویکردهای جنگ ترکیبی به حساب می آید.
وی گفت: دشمن در جنگ ترکیبی خود برخی از مجامع بین المللی برای ایجاد کارزار و تقویت فشار حداکثری بر علیه ملت مظلوم و مقتدر ایران اسلامی را فعال کرده است، در حالی که این مجامع اساساً برای آن تأسیس شده اند که تا حامی حق و حقیقت و ضامن استیفای حقوق دولت ها و ملت ها در برابر دول زیاده خواه باشند، اما امروزه خود به ابزاری برای اعمال زور و تهدید و گسترش ظلم، سلطه و یکجانبه گرایی تبدیل شده اند.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم تحریف تاریخ و تلاش برای بازنمایی دروغین و تطهیر حکومت خون ریز، دیکتاتوری، مردم ستیز و مزدور پهلوی را بخش دیگری از جنگ کنونی خواند و اظهار داشت: تلاش برای بزرگ نمایی کاستی ها و ایجاد اتهامات ناروا و جعل اخبار کذب و پنهان سازی، انکار و یا تقلیل دستاوردهای عظیم و مبهوت کننده ملت بزرگ ایران در عصر انقلاب اسلامی جهت القاء ناکارآمدی و ایجاد یأس از رویکرد دیگر دشمنان ملت ایران است.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ایجاد آشوب ها، اغتشاشات، نا امنی ها به منظور راه اندازی جنگ های شهری و خیابانی را از اقدامات دشمنان علیه ملت ایران عنوان کرد و ادامه داد: دشمن میخواهد شبیه به اقدامی که در سوریه و برخی از کشورهای منطقه رخ داده است با ایجاد پرونده های ساختگی و سوء استفاده از برخی رخدادهای اجتماعی و یا مصادره اعتراض های آرام، مسالمت آمیز و منطقی مردمی را به آشوب و اغتشاش تبدیل کند.
وی قبح زدایی و تشویق به تجزیه طلبی بین اقوام و استان های مرزی و قداست زدایی از اخوت و برادری و تقلیل حس ایران دوستی، نوع دوستی و وطن دوستی را از مولفه های جنگی ترکیبی عنوان کرد و گفت: تلاش ناکام به منظور تغییر ذائقه و امیال و آرزوهای جوان ایرانی و کوشش به منظور فاصله انداختن بین او و ابرقهرمانان مذهبی و ملی و جایگزین کردن آنها با قهرمانان ساختگی و مظاهر تمدن غربی در این جنگ دنبال میشود.
امام جمعه تبریز مولفه های دیگر این جنگ را عادی سازی بی عفتی، دوری از حیاء و ادب تاریخی ایرانی، اسلامی به منظور در هم شکستن مرزهای اخلاقی، تغییر شکل خانواده ها، ایجاد نسلی بدون تعلق و عرق ملی، مذهبی، خانوادگی و عاطفی و فاقد قدرت تحلیل و اراده مقاومت که بستری مهیا برای هرگونه سوء استفاده و به بردگی کشیده شدن است، توصیف کرد.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی بخش دیگری از این جنگ را ایجاد شکاف تصنعی بین مردمی ترین حکومت منطقه و ملتی که با دهه ها نبرد و ایثار آن را بنا نهاده اند عنوان کرد و ادامه داد: این ایجاد شکاف به واسطه پشتیبانی مالی و لجستیکی ائتلافی از دژخیم عبری و ارتجاع عربی در حال انجام است.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم هجوم بسیار پرحجم رسانه ای با فعالیت صدها شبکه تلویزیونی و ماهواره ای را مورد اشاره قرار داد و افزود: سکوها و ابزارهای فضای مجازی، ربات ها و تروریست های سایبری، بازی های رایانه ای و موبایلی هدفدار، مجموعه فیلم ها، شخصیت سازی های داستانی، انیمیشن ها به منظور تغییر محتوای فرهنگی و ایجاد اختلال در نظام ارزشی و شبکه ادراکی کودک، نوجوان و جوان ایرانی از دیگر رویکردهای جنگ ترکیبی کنونی است.
امام جمعه تبریز گفت: دشمنان ملت ایران در برابر انقلاب پر صلابت ایران اسلامی مجبور شده تا همه توان خود را ناباورانه به صحنه بیاورد و شرارت آفرینی هایی را مرتکب شود که باعث عریان شدن چهره زشت نظام سلطه شده است.
وی آغاز جنگ ترکیبی را شکست در تمامی تهاجمات قبلی و ناکارآمدی طرح ها و نقشه های شوم و پرهزینه دشمن دانست و گفت: انقلاب اسلامی و ندای اخلاق، معنویت و کرامت برخاسته از مکتب اهل بیت علیهم السلام به قدرت و بازیگر مهم منطقه و از موثرین جدی مناسبات بین المللی تبدیل شده، به حدّی که مانع تحقق رویاهای پریشان نظام سلطه بر علیه جهان اسلام گردیده است./*
  • نوشته شده
  • در چهارشنبه 16 آذر 1401
  • ساعت 16
  • توسط abdolah asadi
  • ویرایش شده
  • در پنجشنبه 17 آذر 1401
  • ساعت 08
  • توسط abdolah asadi
نظرات شما
captcha refresh