امـروز : شنبه 1 ارديبهشت 1403
تاریخ : پنجشنبه 1 دي 1401
کد 24643

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم :

فعالیت‌های پژوهشی لازمه توسعه و پیشرفت است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: فعالیت‌های پژوهشی لازمه توسعه و پیشرفت است و قدرت و استقلال هر کشوری بر پژوهش و تولید علم استوار است.
به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در مراسم رونمایی از 11 کتاب حوزه علمیه خواهران استان با بیان اینکه پژوهش کاری نظامند، فرآیند رسیدن به راه حل های قابل اطمینان و اساسی ترین نیازهای جامعه برای رسیدن به پیشرفت و توسعه همه جانبه است، گفت: فعالیت‌های پژوهشی لازمه توسعه و پیشرفت است و قدرت و استقلال هر کشوری بر پژوهش و تولید علم استوار است.
امام جمعه تبریز با یادآوری بیانات رهبری و تاکید ایشان به گسترش پژوهش گفت: موفقیت در تمامی فعالیت های مربوط به پیشرفت به فعالیت پژوهشی بستگی دارد. وی با تاکید بر اینکه بدون پژوهش دانش بشری افزایش نمی یابد، ادامه داد: شناسایی توانمندی های پژوهشی و فناوری مراکز تحقیقاتی، شناسایی و معرفی پژوهشگران برتر، امکان تجاری سازی یافته های پژوهشی و فناوری مراکز تحقیقاتی، فرصتی برای فراهم کردن فضای همکاری بین پژوهشگران، برقراری ارتباط مراکز صنعتی و تولیدی با مراکز تحقیقاتی و فضایی برای نهادینه کردن پژوهش در سطح جامعه باید جزء اولویت ها باشد.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم تاکید کرد: نباید رساله ها و کارهای پژوهشی در اتاق های آرشیو بلااستفاده بماند و باید در قالب کتاب در حوزه های مختلف مورد استفاده قرار گیرد.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به فعالیت گسترده بانوان ایرانی در عرصه های مختلف لغو عضویت ایران از کمیسیون مقام زن در سازمان ملل را ادامه جنگ ترکیبی دشمن توصیف کرد و گفت: نگاه ویژه نسبت به توانمند‌سازی اقتصادی زنان روستایی، عشایر و زنان سرپرست خانوار، پوشش بیمه زنان خانه‌دار، پوشش بیمه تامین اجتماعی زنان سرپرست خانوار، افزایش سن امید به زندگی در میان زنان به ۷۸ سال، گوشه کوچکی از پیشرفت دختران و زنان جمهوری اسلامی دانست.
وی کاهش آمار بی‌سوادی در میان زنان به زیر ۱۰درصد هم بخشی از این دستاوردها دانست و ادامه داد: کسب رتبه اول برابری حق تحصیل دختر و پسر و عدالت آموزشی در دنیا، افزایش درصد پزشکان متخصص زن به ۴۰درصد و در فوق تخصص به ۳۰درصد، افزایش ورودی دختران در دانشگاه‌ها به عدد ۵۶ درصد، افزایش نسبت زنان عضو هیئت علمی در دانشگاه‌های علوم پزشکی به ۳۴درصد و نیز رسیدن این نسبت به عدد بیش از 3/33 درصد برای زنان عضو هیئت علمی در سایر دانشگاه‌های کشور نیز از بخش دیگری از پیشرفت های زنان در ایران است.
امام جمعه تبریز با بیان اینکه ۱۱۲۱ زن قاضی در کشور فعالیت دارند و سالانه حدود ۳ درصد قضات زن اضافه میشود، گفت: کسب این دستاوردها در شرایطی است که کشور عزیزمان در طول ۴۰ سال اخیر به دلایل سیاسی تحت تحریم‌های ظالمانه متعددی قرار گرفته که به استناد گزارش گزارشگر ویژه سازمان ملل، تاثیرات جدی در حوزه بهره‌مندی مردم از حقوق اقتصادی و اجتماعی بر جای گذاشته است./*
  • نوشته شده
  • در پنجشنبه 1 دي 1401
  • ساعت 12
  • توسط abdolah asadi
  • ویرایش شده
  • در پنجشنبه 1 دي 1401
  • ساعت 12
  • توسط abdolah asadi
نظرات شما
captcha refresh