امـروز : جمعه 10 فروردين 1403
تاریخ : پنجشنبه 16 آذر 1396
کد 2597

دانشجویان؛ دیده‌ بان حفاظت و حراست از دستاوردهای انقلاب اسلامی‌ هستند

نماینده ولی فقیه درآذربایجان شرقی گفت: دانشجویان به عنوان افسران جنگ نرم باید با آگاهی از تحولات نظام بین الملل دیده بان حفاظت از استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی ایران باشند.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در دیدار مسئولان، نمایندگان و اعضای بسیج دانشجویی استان، به مناسبت روز دانشجو  با بیان اینکه دانشجویان و نخبگان جامعه باید به فکر گفتمان سازی اندیشه نظام اسلامی متناسب با شرایط موجود کشور باشند گفت: دانشجویان با ارتقاء سطح بینش و نگرش سیاسی بدور سیاست زدگی ها و جناح گرایی ها دیده‌ بان حفاظت و حراست از دستاوردهای انقلاب اسلامی‌ باشند.

امام جمعه تبریز افزود: دانشجویان باید با آرمان گرایی انقلابی و مراقب از انحراف دانشگاه ها از اهداف اصلی خود، تحصیل، تهذیب و ورزش را که مورد تاکید مقام معظم رهبری است در دانشگاه ها در اولویت قرار دهند.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم با بیان اینکه رعایت الزامات اقتصاد مقاومتی تنها راه نجات کشور است گفت: ایران اسلامی از زمان تسخیر لانه جاسوسی آمریکا با تحریم های ظالمانه استکبار تهدید میشود اما این تحریم ها طی چند سال گذشته به جنگ اقتصادی تبدیل شده و باید برای مقابله با آن اقتصاد داخلی را در جهت کاهش آسیب پذیری ها مقاوم سازی کرد.

وی افزایش تولید داخلی و ارتقا کیفیت آن را از مولفه های اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: پرهیز از دولتی کردن اقتصاد، توجه به اهلیت افراد در واگذاری صنایع به بخش خصوصی، اعطای تسهیلات کم بهره به سرمایه گذاران توسط بانک ها را از الزامات تحقق اقتصاد مقاومتی است که باید این موضوعات را جامعه دانشگاهی و قشر فرهیخته به گفتمانی عمومی تبدیل کند.

نماینده ولی فقیه دراستان با اشاره به ترویج فرهنگ مصرف تولید داخلی در جامعه اظهار داشت: کاهش وابستگی اقتصاد به نفت  و جلوگیری از اسراف و جلوگیری از خرید کالاهای خارجی نیز از دیگر الزامات تحقق اقتصاد مقاومتی است.

امام جمعه تبریز پیشرفت و توسعه کشور را در گرو بهره مندی از توانمندی های جوانان دانست و گفت: دانشجویان مطالبه گر و دشمن شناس باید در راستای تحقق آرمانهای انقلاب و منویات مقام معظم رهبری زمینه رشد همه جانبه کشور را فراهم سازند.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم افزود: نسل جدید و دانشجویان آگاه به زمان از رویش های انقلاب هستند که با مطالبه گری از مسئولان، مسیر توسعه کشور را برای رسیدن به افقی روشن جهت میدهند.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم با اشاره به حضور و بازدید های خود از مراکز مختلف علمی، آموزشی و درمانی استان اظهار داشت: برای ارزیابی خدمات و ارتقا سطح آن بصورت سرزده بازدیدهایی هایی انجام میگیرد تا علاوه برگوش زد کردن برخی موضوعات به مسئولان ذیربط مشکلات نیز مرتفع شود.

امام جمعه تبریز در پایان از دانشجویان خواست همواره به مسئولین دانشگاهی و مراکز علمی مشاوره بدهند و آنها را نسبت به موضوعات اساسی کشور و دانشگاه ها حساس کنند .

در ابتدای این دیدار تعدادی از نمایندگان دانشجویان و مسئولان بسیج دانشجویی به بیان دیدگاه های خود در حوزه های اقتصاد مقاومتی، فریضه امر به معروف و نهی از منکر، توزیع ناعادلانه بیمارستان و نارضایتی های اخیر طرح تحول سلامت، مطالبه گری دانشجویان از مسئولین و با رویکرد نقادانه و به دور از مسایل سیاسی، فرهنگ سازی در شفافیت مالی مسئولان پرداختند./*

  • نوشته شده
  • در پنجشنبه 16 آذر 1396
  • ساعت 14
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh