امـروز : شنبه 8 ارديبهشت 1403
تاریخ : شنبه 18 آذر 1396
کد 2665

سلامت نظام اداری با نظارت مستمر بر عملکرد کارکنان محقق میشود

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: سلامت نظام اداری و مبارزه با فساد مالی علاوه بر وضع قوانین با عزم ملی و استقرار نظام سنجش عملکرد کارکنان در پرتو آموزه های دین اسلام محقق میشود.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در همایش «آسیب شناسی و تدوین راهبردهای پیشگیری از فساد اداری در دستگاه های اجرایی استان» با بیان اینکه فساد اداری و مالی باعث اتلاف منابع و کاهش بهره وری و کندی روند توسعه کشور میشود، گفت: تلاش برای بازشناسی پدیده فساد اداری و مالی و ارائه راهکار مبارزه آن با تاکید به ارزش های اسلامی ضرورتی اجتناب ناپذیر است و علاوه بر وضع قوانین به عزم ملی و استقرار نظام سنجش عملکرد کارکنان نیاز دارد.

امام جمعه تبریز اظهارداشت: بند ۱۱۰ اصل سوم قانون اساسی دولت را مکلف کرده با مظاهر فساد مبارزه و نظام اداری صحیح ایجاد کند و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در تدوین برنامه ۴ توسعه بر اساس همین اصل اصلاح نظام اداری را یکی از سیاست های کلی نظام تعیین کرده اند.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: در سال ۸۲ دولت برنامه ارتقاء سلامت نظام اداری و مقابله با فساد را تصویب کرده و به کلیه دستگاه های دولتی ابلاغ کرد اما وضع این قوانین به تنهایی کافی نیست و برای موفقیت در مبارزه با فساد یک عزم ملی نیاز داریم.

وی با بیان اینکه ابهام در قوانین و مقررات و عدم شفافیت در پاسخگویی فساد اداری را دامن میزند، گفت: نظارت مستمر به عملکرد کارکنان از طرف مدیران و استقرار نظام سنجش عملکرد تاثیر بسزایی در سلامت نظام اداری دارد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم برای مصون ماندن از فساد اداری و مالی نکاتی متذکر شد و گفت: دین مبین اسلام بعنوان کاملترین دین الهی در ذات خود به هرگونه انحراف و فساد مخالف بوده و بر پاکی و صداقت و دستکاری تاکید کرده است.

امام جمعه تبریز افزود: ارزش های ایمانی، اعتقادی و اخلاقی بزرگترین سرمایه برای صیانت جامعه و جلوگیری از انحراف، تحریف و فساد است و بهترین راه برای مبارزه ریشه های فتنه و فساد به حساب می آید.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه بهترین سرمایه گذاری برای هر ملتی سرمایه گذاری در حوزه مسائل فرهنگی و مسائل معنوی، اخلاقی و تربیتی است، خاطرنشان کرد: اگر میخواهیم جامعه ای سالم و محیطی پاک و پاکیزه و بدور از آلودگی ها و انحرافات داشته باشیم بهترین و ارزان ترین کار خود سازی و سلامت درونی انسانها و مسئولیت پذیری آحاد ملت است.

وی عدم پیروی از هوای نفس، تقویت باورهای اخلاقی، معنوی و خودسازی، احیا وجدان بیدار و زنده انسانها و تقویت انظباط کاری، توجه به شایسته سالاری، شفافیت و پاسخگویی در فعالیت های نظام اداری و اعمال ساز وکارهای صحیح نظارتی و قاطعیت در حسابرسی از الزامات سلامت نظام اداری و مبارزه با فساد مالی عنوان کرد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم تاکید کرد: سپردن کارهای حساس به افراد غیر متعهد و بی تجربه از جمله آفت هایی است که نظام اداری را در باتلاق فساد و تباهی فرو میبرد و آن را از هم می پاشد./*

  • نوشته شده
  • در شنبه 18 آذر 1396
  • ساعت 10
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh