امـروز : پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403
تاریخ : دوشنبه 20 آذر 1396
کد 2714

دیدار نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با خانواده شهید امیر سرلشکر فروزنده

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی به همراه معاون سیاسی و امنیتی استاندار و تعدادی از فرماندهان ارتش و قرارگاه عملیاتی لشکر 21 حمزه سیدالشهدا با خانواده شهید امیر فروزنده دیدار کرد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در این دیدار گفت: شهید امیر سرلشکر فروزنده فرماندهی ولایتمدار بود، فقدان امیر سرتیپ رحمان فروزنده، فرمانده دلاور لشکر ۲۱ حمزه سیدالشهدای آذربایجان ضایعه‌ای بزرگ برای ارتش است.

وی افزود: این شهید عالی مقام در راه اقتدار نظام در رزمایش بزرگ جنوب که تحت نظارت ستاد کل نیروهای مسلح در جریان بود، به هنگام مراجعت به تبریز به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم گفت: این شهید بزرگوار، فرماندهی مدیر و مدبر، شجاع، متدین، ولایتمدار، پرتلاش و دارای حسن سلوک و مدارج عالی علوم دفاعی بود.

وی اضافه کرد: بدون تردید فقدان وی که از سال ۱۳۶۰ به استخدام ارتش جمهوری اسلامی در‌آمده و مدارج مختلف فرماندهی را طی کرده بود، برای ارتش همیشه سرافراز جبران‌ناپذیر است.

شهید امیر سرلشکر فروزنده، ۷ سال پیش در رزمایش بزرگ نیروی زمینی ارتش در جنوب کشور، به همراه دیگر همرزمش سروان اوردیخانی به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

شهید فروزنده از جمله یادگاران هشت سال دفاع مقدس است که به مدت ۱۳۸ ماه در جبهه‌های حق علیه باطل در عملیات‌های والفجر ۸ ، کربلای ۶ ، عملیات شرهانی ، نصر ۶ و عملیات مرصاد حضور داشت و در عملیات‌های شرهانی و کربلای ۶ و عملیات پدافندی فکه ، بارها مجروح و به مقام شامخ جانبازی نائل آمده بود.

شهید فروزنده، با شایستگی مراتب فرماندهی گروهان و گردان را در دوران دفاع مقدس در لشکرهای ۱۶ زرهی قزوین و ۷۷ پیاده خراسان و فرماندهی تیپ ۴۵ تکاور و جانشین لشکر ۷۷ پیروز ثامن الائمه خراسان طی کرد و با توجه به رشادت‌ها و توفیقات متعدد و شایستگی‌های علمی و عملیاتی از دو سال قبل به فرماندهی لشکر ۲۱ حمزه سیدالشهدا آذربایجان منصوب شده بود.

خاطر نشان میشود مراسم بزرگداشت هفتمین سالگرد شهادت امیر سرلشکر شهید دکتر فروزنده از ساعت ۹ الی ۱۱ در محل سالن همایش های سینما سرباز اسلام با حضور مسئولان کشوری و لشکری و مردم شهید پرور تبریز و زنجان برگزار میشود./*

  • نوشته شده
  • در دوشنبه 20 آذر 1396
  • ساعت 06
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh