امـروز : سه شنبه 11 ارديبهشت 1403
تاریخ : پنجشنبه 23 آذر 1396
کد 2891

دومین سفر حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم به شهرستان میانه

روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گزارش میدهد...

بیست و دومین روز از آخرین ماه پاییز ساعت ۹ صبح روز چهارشنبه

اینجا میانه هست، دروازه آذربایجان، شهر شهدای زینیه و ثارالله که درلابه لای سخاوت کوه های قفلانکوه آن دهقان های فداکار پرورش یافته است. استقبال مردمی، با دیکلمه دختر خانمی که از طرف همه اهالی آمده است. برای نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم شعر میخواند و خوش آمد می گوید ..

کمی این طرف تر، اولین برنامه رسمی نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در شهر میانه حضور در جمع یگان های نمونه نیروهای مسلح مستقر در این شهرستان در مسجد الغدیر تیپ ۳۶ پیاده مکانیزه است.

تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید بر نورانیت دلها می افزاید تا مراسم بصورت رسمی آغاز شود. حاج آقا آل هاشم سخنران اصلی مراسم هست. بیان سجایای اخلاقی پیامبر عظیم الشان اسلام حضرت محمد مصطفی مقدمه ای است  بر صحبت های وی…

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم با اشاره به فتنه سال ۸۸ و نقشه های شوم دشمنان نظام در آن برهه تاریخی  گفت: آتش زدن بانک ها و تخریب اموال عمومی و توهین به مقدسات تنها یک روی سکه از این فتنه بود و بر روی دیگر این سکه نقشه ای بود که دشمن بواسطه آن قصد براندازی حکومت اسلامی داشت.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی افزود: از برکات این حادثه فراموش نشدنی بصیرت افزایی آن بود که باعث شد آحاد ملت با تمام سلایق در ۹ دی ماه به خیابان ها بیایند و توطئه های دشمنان را خنثی سازند.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه طراحان فتنه ۸۸ بیگانه بودند و برخی عوامل داخلی در پی بی بصیرتی آنها را همراهی میکردند، اظهار داشت: در یوم الله ۹ دی ماه کسانی که ناخواسته به دشمن کمک میکردند به خطای خود متوجه شدند و با بصیرت بیشتر در حمایت از نظام اسلامی در برابر استکبار ایستادند.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم با تاکید بر برگزاری هرچه باشکوه تر مراسم گرامیداشت ۹ دی ماه گفت: امسال با توجه به تهدیدات جدید دشمن به خصوص توطئه های عربستان در بازداشت شاهزداگان سعودی و مواضع تند علیه ایران و یاوه گویی های رییس جمهور جوان فرانسه علیه کشورمان و همچنین پیروزی جبهه مقاومت علیه تکفیری ها برگزاری باشکوه راهپیمایی ۲۲ بهمن و ۹ دی از اهمیت بالایی برخوردار است.

طلاب حوزه علمیه شهید حامدی میزبان رئیس شورای عالی مدیریت حوزه های علمیه هستند.

دومین برنامه رسمی نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی به نشست صمیمی با اساتید و طلبه های جوان مشغول تحصیل اختصاص دارد.

تاکید بر ضرورت تهذیب نفس در کنار تحصیل محور اصلی گفتگوی صمیمی حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم با طلبه های جوان بود .

رئیس شورای عالی مدیریت حوزه های علمیه استان همچنین برای بررسی مشکلات این مرکز از بخش های مختلف حوزه علمیه شهید حامدی بازدید کرد.

حوزه علمیه جعفریه هم میزبان نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در آذربایجان شرقی بود، بازدید از ساختمان در حال احداث این مرکز علوم دینی و حضور در حجره طلاب و نشست صمیمی با آنان بخشی دیگری از سفر حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم به شهرستان میانه بود.

در این دیدار حاج آقا آل هاشم با بیان اینکه جوان و نخبگان علمی و دینی جامعه باید به فکر گفتمان سازی اندیشه نظام اسلامی متناسب با شرایط موجود کشور باشند گفت: طلاب جوان با ارتقا سطح بینش و نگرش سیاسی بدور از سیاست زدگی ها و جناح گرایی ها، دیده‌ بان حفاظت و حراست از دستاوردهای انقلاب اسلامی‌ باشند.

امام جمعه تبریز در ادامه سفر یک روزه خود به میانه در دفتر امام جمعه این شهرستان حضور یافت .

دیدار و گفتگو با روحانیون شهرستان میانه و تاکید بر تواضع و فروتنی بعنوان یکی از دستورهای اخلاقی اسلام محور صحبت های وی در این نشست بود.

وی گفت: کبر، غرور و خودخواهی منشاء بسیاری از آسیب های اجتماعی است.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم بعد از ظهر سفر خود را به کارخانه فولاد آذربایجان اختصاص داد.

مجموعه تولیدی که با ظرفیت ۳۵۰ هزار تن به ۴۰۰ نفر مستقیم شغل ایجاد کرده و میلگرد فولادی ساده و آجدار تولید میکند.

پایان بخش دومین سفر حجت الاسلام والمسلیمن آل هاشم به میانه حضور در اولین همایش تجلیل از شعرا و مداحان پیشکسوت اهل بیت(ع) در این شهرستان بود .

نماینده ولی فقیه درآذربایجان شرقی در این مراسم  با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره نابودی رژم اسرائیل تا ۲۵ سال آینده اظهار داشت: به رسمیت شناختن قدس شریف بعنوان پایتخت اسرائیل و دستور انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به این مکان مقدس تحقق این وعده حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (دام ظله) را سرعت بخشیده و مسیر آزادی فلسطین را هموار میکند.

حجت الاسلام والمسلیمن آل هاشم گفت: تنها راه مقابله با سیاست‌های سلطه‌گرانه است، فقط و فقط اتحاد مسلمانان و مقاومت است و اگر مسلمان درست و به موقع عمل کنند با ضربه ای محلک به ابهت پوشالی دشمنان اسلام ، خاک فلسطین را از لوث حضور اسرائیل پاک خواهند کرد.

بخش پایانی صحبت های نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی به فداکاری های دهقان فداکار اشاره داشت. وی همچنین با حضور بر مزار ازبرعلی حاجوی (دهقان فداکار) فاتحه ای قرائت و به مقام شامخ شهدای زینبیه و ثارالله نیز ادای احترام کرد./*

  • نوشته شده
  • در پنجشنبه 23 آذر 1396
  • ساعت 04
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh