امـروز : پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403
تاریخ : پنجشنبه 23 آذر 1396
کد 2897

امنیت اقتصادی در گرو توسعه صادرات و جلوگیری از فساد و رانت محقق میشود

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: توسعه صادرات و ایجاد منافع مشترک اقتصادی با سایر کشورها می تواند ضمانت های لازم برای حفظ امنیت کشور را فراهم آورد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در بیست و سومین همایش ملی توسعه صادرات غیر نفتی در تبریز با بیان اینکه توسعه صادرات غیر نفتی موجب افزایش تولید، رونق اشتغال و ایجاد امنیت می شود و میزان وابستگی به خارج را کاهش می دهد گفت: در دنیای امروز توسعه بدون توجه به بخش صنعت و تولید ممکن نیست.

امام جمعه تبریز افزود: ایجاد اشتغال و خلق ارزش افزوده و رشد اقتصادی پایدار فقط زمانی محقق می شود که بنگاه های اقتصادی بتوانند کالاهای تولیدی خود را به بازار جهانی صادر کنند.

وی گفت: مهمترین راهبرد و نیاز امروز کشور ما مقاومت اقتصادی و حمایت از بخش تولید و صادرات غیر نفتی است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم اظهارداشت: توسعه صادرات غیر نفتی موجب افزایش تولید و افزایش اشتغال می شود و همان طور که در شعار سال، مقام معظم رهبری تاکید کرده اند، اشتغال آفرینی مهمترین برنامه کشور باید باشد.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: توسعه صادرات، اشتغال را رونق می بخشد و موجب ایجاد امنیت می شود. وقتی صادرات افزایش پیدا کند میزان وابستگی به خارج کاهش می یابد و این می تواند در ابعاد سیاسی و اقتصادی تاثیر گذار باشد.

امام جمعه تبریز گفت: توسعه صادرات و ایجاد منافع مشترک اقتصادی با سایر کشور می تواند ضمانت های لازم برای حفظ امنیت کشور را فراهم آورد.

وی تاکید کرد: اسناد بالا دستی نظام و تاکیدات مقام معظم رهبری بر حمایت از تولید و توسعه صادرات غیر نفتی توجه دارد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه فضای اقتصادی کشور می باید فسادزدایی و رانت زدایی شود، گفت: تامین منابع مالی ارزان قیمت یکی از الزامات رونق تولید و توسعه صادرات غیر نفتی است و رفع انحصار در فرآیندهای تولید و واردات است.

وی با اشاره به الزامات توسعه صادرات، بهبود فضای کسب و کار ، ایجاد شفافیت ، فسادزدایی و رانت زدایی از اقتصاد کشور ، اتخاذ رویکرد برون گرایی همراه با درون نگری ، توجه ویژه به سرمایه گذاری در حوزه‌های دارای قابلیت صادرات ، تامین منابع مالی ارزان قیمت و رفع انحصار در فرآیندهای تولید و صادرات از طریق نظام تعرفه ای موثر را از جمله این الزامات برشمرد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در پایان ابراز امیدواری کرد هر چه سریع تر شاهد استقرار اقتصاد مقاومتی در کشور باشیم./*

  • نوشته شده
  • در پنجشنبه 23 آذر 1396
  • ساعت 06
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh