امـروز : پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403
تاریخ : چهارشنبه 29 آذر 1396
کد 3149

نقطه کمال پژوهش به کارگیری نتایج آن است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: به کارگیری نتایج پژوهش باید یک اصل در نظر گرفته شود چرا که نقطه کمال پژوهش به کارگیری نتایج آن است.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه آزاد اسلامی استان با بیان اینکه سند چشم انداز افق ۱۴۰۴ قرار گیری کشور از نظر علمی در جایگاه اول منطقه را ترسیم کرده است گفت: دهه اخیر دهه پیشرفت و عدالت است که سند چشم انداز کشور نقشه راهی برای نیل به این هدف به حساب می آید و این مهم با اهتمام بیش از پیش به امر تحقیق و پژوهش محقق میشود .

امام جمعه تبریز افزود: در عصر حاضر که ایران در معرض تهاجم همه جانبه دشمنان قرار گرفته چاره ای جز بالا بردن سطح و توان علمی کشور نداریم.

وی با تاکید بر ضرورت و اهمیت پژوهش اظهار داشت: برای حفظ آرمان های اسلام و انقلاب اسلامی و تحقق اهداف نظام و رهنمود های رهبر معظم انقلاب اسلامی، پژوهشگران و دانشمندان جوان می بایست قدرت علمی کشور را با بکارگیری نتایج تحقیقات و مطالعات خود به عالی ترین سطح ممکن ارتقا ببخشند.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در حوزه های علمی و پژوهشی گفت: البته در سال های اخیر به دنبال رهنمودهای حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (دامت برکاته) و با اتکا به همت جوانان ایرانی و دانشمندان داخلی توانسته ایم در عرصه های مختلف قله های رفیع پیشرفت را فتح کنیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی افزود: ایران اسلامی توانسته است در اوج تحریم های ظالمانه، در حوز های فناوری، هسته ای، نانو، سلول های بنیادی، هوا و فضا .. به موفقیت هایی نایل آید که ما از وابستگی به کشورهای بیگانه بی نیاز سازد و در برابر دشمنان به دژی مستحکم تبدیل کند.

وی با بیان اینکه بسیاری از صاحب نظران پژوهش را حلقه مفقوده توسعه و یا سنگ زیربنای توسعه میدانند، خاطرنشان کرد: موفقیت و توسعه پژوهش در هر جامعه ای نیاز به گسترش فرهنگ پژوهش در آن جامعه است و این فرهنگ با نگاهی مبتنی بر پژوهش نسبت به مسائل گوناگون ممکن میشود.

امام جمعه تبریز با اشاره به توجه دین اسلام و ائمه معصومین به موضوع تحقیق و پژوهش نیز گفت: علی علیه السلام می فرماید: علم قدرت است و هرکس آن را بدست آورد بر دیگر قدرت ها غلبه خواهد کرد.

وی افزود: دین مبین اسلام برای تحقیق و پژوهش ارزش و اعتبار خاصی قائل است و مسلمانان را به تحقیق و بررسی وادار میسازد تا در سایه آن جلو حق را بدان گونه که هست بشناسند و بیان کنند.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در پایان با انتقاد از آرشیو کردن بدون استفاده  مقالات، رساله ها و پایان نامه های دانشگاهی گفت:  متاسفانه اکثر رساله ها و پایان نامه ها در اتاق مدیران مراکز آموزشی بلا استفاده مانده است و یا در آرشیو این مراکز خاک میخورد که امیدوارم با به کارگیری این نتایج این پژوهش ها توسعه و آبادانی کشور را شاهد باشیم./*

  • نوشته شده
  • در چهارشنبه 29 آذر 1396
  • ساعت 08
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh