امـروز : شنبه 1 ارديبهشت 1403
تاریخ : پنجشنبه 7 دي 1396
کد 3546

خسروشاه؛ شهر تاریخی و فرهنگی آذربایجان است

روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گزارش میدهد...

سه شنبه پنجمین روز از زمستان سال ۹۶ چند ساعتی تا غروب خورشید فاصله داریم، قرار است به همراه نماینده وی فقیه درآذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز ۲۴ کیلومتر به سمت جنوب غربی تبریز حرکت کنیم.

پلیس راه تبریز- خسروشاه مردم و مسئولان به استقبال آمده اند… اما اولین برنامه رسمی سفر حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم حضور در گلزار ۳۳ شهید گلگون کفن این شهر است .

ادای احترام و قرائت فاتحه به مقام شامخ شهدای ۸ سال دفاع مقدس و تکریم تدین، تعهد ،شجاعت، غیرت و همت مردان و زنان این منطقه که خواستگاه عالمان، عارفان و پایگاه مشاهیر زمان بوده است و در تاریخ پر فراز و نشیب آذربایجان ریشه دارد، با حضور نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در قامت سربلند این شهر بار دیگر معنی میشود.

اینجا خسروشاه است، مهد تمدن و عشق به ولایت، میزبانی پر شور و شعور به نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز

حضور در جمع طلاب حوزه علمیه حضرت فاطمه(س) و افتتاح طرح توسعه این حوزه بخشی دیگر از برنامه های حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم به شهر خسروشاه بود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در این مراسم با بیان اینکه دانش آموختگان حوزه های علمیه میتوانند جای خالی مربیان دینی و تربیتی در مدارس و دانشگاه ها را پر کنند، گفت: انقلاب اسلامی مردم ایران انقلابی فرهنگی بود و حوزه های علمیه خواهران هم در راستای حرکت عظیم فرهنگی انقلاب اسلامی تشکیل شده است.

رئیس شورای عالی مدیریت حوزه علمیه استان افزود: برای ترویج فرهنگ غنی ایرانی اسلامی در جامعه، حوزه های علمیه میتوانند جای خالی مربیان و معلمان و دست اندرکاران دینی و تربیتی مراکز آموزشی و مدارس را پر کنند.

وی با اشاره به اینکه از دغدغه اصلی رهبری و نظام هجمه های فرهنگی دشمن بر کشور است، اظهار داشت: دشمن بعد از ناتوانایی در جنگ سخت جنگ بزرگ فرهنگی با نفوذ بر مغزها و تفکرات را آغاز کرده است.

امام جمعه تبریز افزود: در جنگ نرم از آنجایی که خاکریزها مشخص نیست، دشمن آرام و بی سر و صدا نفوذ میکند، تقویت حوزه های علمیه و تربیت دینی جوانان میتواند سد راه حملات فرهنگی و نفوذ دشمن در جوانانمان باشد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به سابقه دینی و فرهنگی خسروشاه و اهالی این شهر گفت: در این شهر علمای دینی و فرهیختگان بسیاری چون آیت الله خسروشاهی ها تربیت شده که این نشان از ظرفیت بالای دینی و فرهنگی این شهر است.

وی با قدردانی از خیران خسروشاهی که همیشه در ساخت مراکز آموزشی و حوزه های علمیه پیشگام بوده اند گفت: با قدم های مثبتی که برای توسعه علم و دین در این بخش برداشته میشود به زودی شاهد ورود طلاب و علمای بزرگی به جامعه دینی روحانیت از حوزه های علمیه این شهر خواهیم بود.

شایان ذکر است هم اکنون ۱۲۰ طلبه در سطوح دو و سه، در حوزه علمیه خواهران خسروشاه مشغول تحصیل هستند و همچنین ۳۰ نفر از فارغ التحصیل این مدرسه علوم دینی با آموزش و پرورش همکاری دارند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در ادامه علاوه بر بازدید از بخش های مختلف حوزه علمیه حضرت حضرت فاطمه(س) طرح توسعه این حوزه را هم افتتاح کرد.

این طرح توسعه شامل یک باب مهد کودک و استادسرای هست، که در مساحت ۲۰۰ متر مربعی و با هزینه کرد ۱۵۰میلیون تومانی ساخته شده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی سپس به نمایشگاه نور تا ظهور خسروشاه رفت.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با افتتاح این نمایشگاه از بخش های مختلف این مجموعه فرهنگی-مذهبی بازدید کرد.

امام جمعه تبریز بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء؛ در مسجد سیدالشهداء این شهر در جمع اهالی خسروشاه و در همایش ۹ دی ماه-روز بصیرت با تشریح ابعاد حوادث سال ۸۸ گفت: اصلی ترین هدف دشمن در جریانات سال ۸۸ و حوادث بعد از انتخابات در جهت براندازی نظام اسلامی بود اما اتحاد مردم همه فتنه ها را نقش برآب کرد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم افزود: در جریان حوادث سال ۸۸ عده ای نیز به دلیل عدم بصیرت، دشمن را همراهی کردند و به طبع آن به روز عاشورا و مقدسات مردم توهین شد، ولی آگاهی و بصیرت مردم اجازه نداد توطئه های خارجی خللی در سلامت نظام ایجاد کند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه هر چند مشکلات اقتصادی و معیشتی زندگی مردم را با سختی هایی مواجه ساخته اما مردم با تحمل سختی ها به نظام و انقلاب خود علاقمند هستند و اجازه نمیدهند حکومت اسلامی که با خون سرخ فرزندانشان به بار نشسته با زیاده خواهی دشمنان لطمه ای به آن وارد شود. از بدو پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون همواره دشمنان سعی کرده اند مردم ما را نسبت به آینده نا امید کنند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با تاکید بر زمان شناسی و موقعیت شناسی در مواجه با بحران ها گفت: باید توجه داشته باشیم که در حال حاضر هم، دشمن با طراحی توطئه های مختلف سعی دارد بر پیکره نظام و آرمان ها و اعتقادات ضربه بزند، که باید با هوشیاری در مقابل جریانات مختلف آگاه و بصیر بود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در پایان سفر خود به خسروشاه با حضور در مسجد امیرالمومنین(ع) از خادمان موکب هیئت اکبریه این شهر که در مراسم اربعین امسال و در عمود ۱۱۶۳ مسیر نجف-کربلا به زائران عتبات عالیات خدمات رسانی کرده بودند، تجلیل کرد./*

  • نوشته شده
  • در پنجشنبه 7 دي 1396
  • ساعت 01
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh