امـروز : يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
تاریخ : پنجشنبه 7 دي 1396
کد 3548

تملق و چاپلوسی منافی اخلاق اسلامی و اداری است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: تملق و چاپلوسی به مسئولان، منافی اخلاق اسلامی و اداری است و این رفتار ناپسند از سوی اطرافیان مدیران، آنها را ناتوان میکند.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در جلسه اخلاق و مکارم مدیران با بیان اینکه مدیران را افراد چاپلوس زایل میکنند، گفت: افرادی که تملق گویی میکنند و واقعیت ها را وارونه جلوه میکنند، مدیران از حقایق جامعه دور میسازند و با این اعمال ناپسند یک مجموعه اداری را به سوی نابودی هدایت میکنند.

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه یکی از منکرات جامعه، اشاعه فحشاست، افزود: بیان برخی موضوعات از قبیل اینکه کارکنان یک مجموعه عملکرد مناسب ندارد و یا اینکه در فلان مجموعه فساد مالی و اداری وجود دارد، این اشاعه فحشا است که علاقه به آن گناه بزرگی است.

وی گفت: با طرح کردن تخلفات در سطح عمومی جامعه مشکلی حل نمیشود، بلکه باید با افراد خاطی به صورت قانونی برخورد و مجازات شوند.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم همچنین خاطرنشان کرد: افراد چاپلوس به اخلاق در ادارات لطمه میزنند.

نماینده ولی فقیه در استان، یکی از ویژگی‌‌های مدیران را خیرخواهی برای مردم دانست و گفت: اگر ایراد و مشکلی در کار هست مدیران باید تذکر دهند، چرا که نباید هدف مسئولان مچگیری از زیر دستتان خود باشد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر توجه به فریضه امر به معروف و نهی از منکر گفت: همه آمران به معروف و ناهیان از منکر برای اینکه به خوبی انجام وظیفه کنند، باید واجد شرایط و توانمندی‌‌های عملی باشند تا این مسئولیت همگانی را کارآمدتر تحکیم بخشند.

امام جمعه تبریز خطاب به مدیران حاضر در جلسه با اشاره به اینکه اگر می‌خواهیم حرف‌‌هایمان تاثیرگذار باشد، به خلقیات طرف مقابل نیز توجه داشته باشیم، گفت: آشنا بودن به خلقیات طرف مقابل در نتیجه عمل تاثیرگذار خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌‌شرقی با تاکید بر اینکه مدیران نباید نسبت به عیوب و نواقص خود غافل باشند، تصریح کرد: بعضی‌‌ها کارشان عیب جویی است، اما از عیوب خودشان غافل هستند، اما باید سعی کنیم اول درصدد رفع عیوب خودمان باشیم، ندانسته در مورد کسی حرفی نزنیم که آبروی طرف مقابل را خدشه دار کند./*

  • نوشته شده
  • در پنجشنبه 7 دي 1396
  • ساعت 03
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh