امـروز : شنبه 15 ارديبهشت 1403
تاریخ : يکشنبه 10 دي 1396
کد 3789

سفر به شهر بناب؛ شهر علم و ایمان

روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گزارش میدهد ..

مراسم بزرگداشت حماسه ۹دی ماه که در تالار وحدت دانشگاه تبریز تمام شد، حاج آقا آل هاشم گفتند سفری داریم به شهرستان بناب …

یکی از شهرهای جنوبی آذربایجان شرقی که پیشینه تاریخی آن بر اساس آثار کشف شده در ارتفاعات جنوبی گورستان‌های قره‌قشون به سده‌های هشتم و نهم هجری می‌رسد.

شهری که با حوزه های علمیه و دانشگاه هایش شهره عام و خاص است و همچنین مردم این منطقه، شهرشان را به شهر دوچرخه ها معروف کرده اند.

نزدیک اذان ظهر است، ۱۲۱کیلومتر جاده را زیر پا میگذاریم میرسیم به شهر بناب ..

خودرو حامل نماینده ولی فقیه در استان در ورودی شهر تغییر مسیر میدهد، پشت سر خودرو ایشان ادامه مسیر میدهیم حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم وارد دانشگاه بناب میشود.

بازدیدی سرزده از دانشگاه بناب و البته صرف غذا در سلف دانشجویی و اقامه نماز ظهر و عصر با حضور دانشگاهیان در حسینیه ولایت به امامت حاج آقا آل هاشم

بعد از نماز خبرنگار نشریه دانشگاه درخواست مصاحبه با حاج آقا را دارد، درخواستشان با خوشرویی از طرف امام جمعه تبریز پذیرفته میشود.

میرویم به اتاق کنفرانس دانشگاه مصاحبه انجام میشود و نوبت به رئیس دانشگاه میرسد تا گزارشی از عملکرد این موسسه آموزشی ارائه کند.

دکتر کریم عباسیان می گوید این دانشگاه تا سال ۸۶ زیر نظر دانشگاه تبریز مدیریت میشد، از سال ۸۶ تا سال ۹۰ بعنوان یک مجتمع آموزشی و از سال ۹۰ بعنوان دانشگاه مستقل اداره میشود.

دانشگاهی که با ۷۵ نفر هیات علمی و سه دانشکده ۲۵۰۰ دانشجو را در مقاطع تحصیلی کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری فعالیت دارد.

در خلال صحبت های امام جمعه تبریز و مسئولان دانشگاه یک نفر به گوش حاج آقا آل هاشم میگوید امام جمعه شهر بناب از حضورشان خبردار شده است …

حجت الاسلام شیخ مصطفی باقری بنابی در دانشگاه از نماینده ولی فقیه درآذربایجان شرقی استقبال میکند…

حضور در حوزه علمیه حضرت ولیعصر (عج) شهر بناب اولین برنامه رسمی حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در این شهر است.

نشست اساتید و روحانیون شهرستان بناب در حوزه علمیه حضرت ولیعصر (عج)

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: با توجه به هجمه های که علیه اسلام و شیعیان در سطح دنیا وجود دارد رسالت روحانیت روز به روز سنگین تر می شود.

امام جمعه تبریز افزود: علما باید تلاش داشته باشند خودشان را در برابر هجمه های عظیم دشمنان به روز نگه دارند تا توانایی جوابگویی این هجمه ها باشند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به اینکه دشمن از برخورد سخت افزاری و جنگ سخت ناامید شده است، گفت: جنگ امروز آرام و بی سر وصدا و با نفوذ در تفکرات سعی در تغییر فرهنگ ایرانی و اسلامی دارد.

امام جمعه تبریز افزود: باید علما در مقابل این هجمه شبهات بوجود آمده آمادگی پاسخگویی را داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه دشمنان در صدد آسیب زدن به بزرگان و تاثیرگذاران انقلاب هستند اظهار داشت: یکی از اقدامات تاثیرگذار در این رابطه تذکر لسانی امر به معروف و نهی از منکر است و این فریضه زمانی جامه عمل به خود میپوشد که آمران به معروف و ناهیان از منکر خودشان عامل باشند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص جنگ نرم دشمن گفت: ناامید کردن مردم به آینده، ترویج فحشا و فساد و بی بند و باری، بدبین کردن مردم نسبت به مسئولان نظام، رواج مصرف مواد مخدر در بین جوانان به خصوص بانوان که روز به روز رشد فزاینده ای به خود میگیرد، تفرقه افکنی بین شیعه و سنی و قومیت های ایرانی بهانه ای است برای ضربه زدن به بدنه نظام و انقلاب اسلامی که دشمن برای آنها برنامه ریزی کرده است.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: باید با زبانی لطیف و نرم، آموزه های دینی و فرهنگی را در جامعه ترویج دهیم تا در مقابل دشمنان و هجمه های فرهنگی، برنامه های فرهنگی با همه هجمه های آنها طراحی و اجرا کنیم تا جامعه ای ایمن از لحاظ فکری و اعتقادی داشته باشیم.

در ادامه این نشست، حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم به سوالات علما و روحانیون پاسخ گفت.

اقامه نماز مغرب و عشاء در مسجد جامع بناب و حضور در مراسم گرامیداشت روز بصیرت در جمع مردم ولایتمدار شهرستان بناب آخرین برنامه سفر نماینده ولی فقیه به این شهر است.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی در این مراسم، افزایش فشار‌ها و تحریم‌ها را یکی از پیامدهای تلخ فتنه ۸۸ دانست و گفت: بعد از فتنه ۸۸ دشمنان این نظام مطالبات خود را در برجام بیشتر کرده و تحریم های بیشتری بر علیه ایران اعمال کردند.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم گفت: حرکت و خیزش مردم انقلابی در ۹دی  باعث شد این روز به عنوان روز با شکوهی معرفی و در تاریخ ثبت شود.

وی در ادامه با بیان اینکه حرکت مردم آذربایجان در ۸ دی مقدمه حماسه ۹ دی بود، گفت: در فتنه ۸۸ برخی قصد داشتند به نظام و ارکان انقلاب صدمه بزنند که مردم با بصیرت به خیابانها آمدند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه دشمنان انقلاب و نظام از ابتدای شکل گیری انقلاب قصد صدمه زدن و در نهایت براندازی نظام را در سر داشتند، گفت: از اسفند ۵۷ دشمنان انقلاب فتنه گری های خود را شروع کردند و از اردبیهشت ۵۸ با ترور علما و شخصیت های برجسته نظام سعی بر خدشه دار کردن نظام و انقلاب داشتند، که به خواست الهی و بصیرت مردم، موفق نشدند.

وی افزود: دشمنان انقلاب و نظام در ادامه برای براندازی نظام حمله نظامی و تجاوز به کشور را در دستور کار خود قرار دادند، اما در هشت سال جنگ تحمیلی نیز نتوانستند به خواسته های خود برسند و در آن سال جوانان انقلابی با خون خود نظام و انقلاب را بیمه کردند.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم با تاکید بر اینکه طراحان اصلی فتنه ۸۸ خارج از کشور بودند و در داخل هم برخی ها با بی بصیرتی قصد براندازی نظام جمهوری اسلامی را داشتند، گفت: دشمنان نظام که در فتنه ۷۸ نتوانسته بودند به هدف شوم خود برسند در سال ۸۸ با بهانه انتخابات کار خود را آغاز کرده و تنها با هدف براندازی انقلاب و نظام وارد صحنه شدند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه فتنه ۸۸ برای انقلاب و نظام  ۳ پیامد و نکته اصلی در بر داشت، گفت: اولین هدف دشمنان، توهین بر ارزش های دینی و اعتقادی مردم بود و همان طور که در دوران بنی صدر در روز عاشورا به مقدسات مردم توهئین کردند در سال ۸۸ با آتش زدن مساجد و تشکیلات امام حسین(ع) این اشتباه را بار دیگر تکرار کردند.

وی دومین هدف دشمنان و پیامد فتنه۸۸ را زیر سول بردن نهاد های قانونی نظام عنوان کرد و گفت: تشکیل کمیته صیانت از آراء مردم از جمله اقدامات اشتباه در امر برگزاری انتخابات بود.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم پیامد سوم فتنه ۸۸ را از بین بردن شیرینی حضور پرشور ملت ایران در انتخابات دانست و گفت: در آن انتخابات مردم با حضور ۸۵ درصدی یعنی بیش از ۴۰ میلیون نفری خود حماسه ای بزرگ را برای کشور خلق کرده بودند، که با فتنه گری دشمنان این شیرینی به کام مردم تلخ شد و دشمنان را در خارج از مرزها خشنود ساخت.

امام جمعه تبریز افزایش فشار‌ها و تحریم‌ها را یکی دیگر از پیامدهای تلخ فتنه ۸۸ عنوان کرد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم به اشاره به برکات حماسه ۹ دی گفت: در این روز مردم با سلیقه های مختلف و بدون هیچ برنامه ای از پیش تعیین شده دست به دست هم در خیابان ها حاضر شدند و با بصیرت انقلابی خود، فتنه را سرکوب و پاسخی کوبنده  به دشمنان کشور در خارج از مرزها دادند.

نماینده ولی فقیه در استان به نقش بی بدیل ولایت و رهبری در فتنه ۸۸ اشاره کرد و گفت: مخالفان و دشمنان نظام در فتنه ۸۸ قصد داشتند انتخابات را مردود اعلام کنند و قوانین نظام و انقلاب را زیر پا بگذارند که رهبری جهت حفظ قوانین نظام و انقلاب مقابل خواسته ای آنها ایستاد و اجازه قانون شکنی را به آنان نداد.

وی به اهمیت آشکار شدن نقش بصیرت در فتنه ۸۸ اشاره کرد و گفت: اگر بصیرت نباشد، انسان ناخودآگاه به دشمن کمک می‌کند؛ در فتنه تعدادی افراد متدین ناخواسته و و با بی بصیرتی کامل به دشمنان انقلاب کمک کردند، و برخی از این افراد نیز در ۹ دی به اشتباه خود پی برده و بازگشتند.

نماینده ولی فقیه در استان مشکلات اقتصادی و بیکاری را مهم ترین مشکل کنونی نظام و علت اصلی برخی تجمعات در کشور دانست و افزود: خواسته های مردم به حق است و باید مسئولان پاسخگوی دغدغه های اقتصادی باشد اما باید آگاه بود تا از این اعتراضات بر علیه نظام سوء استفاده نشود.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه جریان فتنه هیچوقت تمام شدنی نیست، تاکید کرد: فتنه باعث نخواهد شد وحدت، بصیرت و فرمان پذیری از مقام معظم رهبری، مردم کاسته شود، ملت آگاه و بصیر ایران تا آخرین قطره خون پای انقلاب خود ایستاده اند.

حضور در بیت امام جمعه بناب پایان بخش سفر نیم روزه نماینده ولی فقیه به این شهر بود./*

  • نوشته شده
  • در يکشنبه 10 دي 1396
  • ساعت 01
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh