امـروز : چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403
تاریخ : سه شنبه 12 دي 1396
کد 3835

گره گشایی از اقتصاد کشور باید حول محور اقتصاد مقاومتی باشد

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: نامگذاری سال های اخیر با عناوین اقتصادی نشان می دهد دغدغه اصلی نظام و رهبری مسائل اقتصادی است که گره گشایی از آن باید حول محور اقتصاد مقاومتی باشد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در اولین نشست گرامیداشت تحقق افزایش تولید و توسعه محصولات جدید شرکت سایپا آذربایجان با بیان اینکه رکود اقتصادی، مشکلات عدیده معیشتی مردم را به دنبال داشته است، گفت: اگر گره گشایی از اقتصاد کشور حول محور اقتصاد مقاومتی و تکیه بر توان داخلی باشد رونق تولید و اشتغال زایی را شاهد خواهیم بود.

امام جمعه تبریز افزود: مشکلات اقتصادی اقشار آسیب پذیر جامعه را درتنگاهایی قرار داده که نباید از آن غافل شد و باید به خواسته معقول مردم پاسخگو بود.

وی با اشاره به اینکه حفظ آگاهی و هوشیاری در برهه های مختلف بسیار ضروری است، گفت: در چند روز اخیر اغتشاش، گرانی که با سوء استفاده از خواسته معقول اقتصادی مردم، با تخریب اموال عمومی و سلب آرامش از ساکنین شهرهای مختلف، به دنبال ساماندهی کینه جهان خواران و صهیونیسم جهانی در خیابان ها بودند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم افزود: آشوبگران که عوامل ضد انقلاب بودند با مدیریت و طرح ریزی دشمنان از بیرون مرزها، به خیابان ها آمده بودند، غافل از اینکه حافظان امنیت و آرامش و مردم همیشه در صحنه اجازه شیطنت به این افراد را نمیدهند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی باقدردانی از بصیرت، شور و شعور مردم انقلابی تبریز اظهارداشت: بعضی از عوامل خارجی و معاندان نظام فکر میکردند این تحرکات ناشیانه ضدانقلاب به خیابان های تبریز هم میرسد، اما مردم تبریز با زمان شناسی اجازه آشوب به اغتشاشگران را ندادند .

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به الزامات اقتصاد مقاومتی برای رسیدن به شکوفایی اقتصاد ملی، ضمن تقدیر از فعالیت های ارزنده شرکت تولیدی سایپا آذربایجان که طی چند سال گذشته ۸۰درصد در فروش محصولات شان افزایش داشته اند، گفت: اگر می خواهیم رونق اقتصادی را که  یکی از الزامات مقاوم سازی اقتصاد داخلی است تجربه کنیم باید تولید ملی را افزایش دهیم.

وی ارتقاء کیفیت تولیدات داخلی را از دیگر مولفه های اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: پرهیز از دولتی کردن اقتصاد، توجه به اهلیت افراد در واگذاری صنایع به بخش خصوصی، اعطای تسهیلات کم بهره به سرمایه گذاران توسط بانک ها از الزامات تحقق اقتصاد مقاومتی است که باید این موضوعات به گفتمانی عمومی تبدیل شود.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به ترویج فرهنگ مصرف تولید داخلی در جامعه اظهارداشت: مردمی کردن اقتصاد، کاهش وابستگی اقتصاد به نفت و جلوگیری از اسراف و جلوگیری از خرید کالاهای خارجی از الزامات تحقق اقتصاد مقاومتی است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: کشور ما از زمان تسخیر لانه جاسوسی آمریکا با تحریم های ظالمانه استکبار تهدید میشود اما این تحریم ها طی چند سال گذشته به جنگ اقتصادی تبدیل شده و باید برای مقابله با آن اقتصاد داخلی را در جهت کاهش آسیب پذیری ها مقاوم سازی کرد.

امام جمعه تبریز خاطر نشان کرد: اگر الزامات اقتصاد مقاومتی رعایت شود از قاچاق کالا و ارز نیز جلوگیری خواهد شد.

شایان ذکر است حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم بعد از نشست با مسئولان کارخانه سایپا آذربایجان، به منظور دیدار و گفتگوی صمیمی با کارکنان خطوط تولید قطعات پراید و تیبا از دو سایت تولیدی این مجموعه صنعتی بازدید کرد./*

  • نوشته شده
  • در سه شنبه 12 دي 1396
  • ساعت 14
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh