امـروز : شنبه 15 ارديبهشت 1403
تاریخ : چهارشنبه 13 دي 1396
کد 3919

پیام مردم تبریز به اغتشاشگران؛ آشوب و تخریب اموال عمومی راه حل مشکلات اقتصادی نیست

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: مشارکت نکردن آذربایجان و تبریز در اغتشاشات نشان از بصیرت و غیرت دینی مردم این خطه قهرمان دارد، که به اغتشاشگران پیام داد توهین به مقدسات دینی و نظام اسلامی، آشوب و تخریب اموال عمومی راه حل مشکلات اقتصادی نیست.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه درآذربایجان شرقی، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در آیین تکریم خبرنگاران برون مرزی صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌شرقی با اشاره به حوادث و اعتراضات اخیر گفت: هرکس به خاک و ناموس وطن خود عشق میورزد، اموال عمومی را تخریب نمیکند و به بیت‌المال آسیب نمیزند اما کسانی که آرامش و امنیت شهروندان ایرانی را سلب میکنند و حوادث اخیر را بوجود آوردند، خائن به کشور هستند.

امام جمعه تبریز افزود: مردم آذربایجان و تبریز با وفاداری به اسلام، انقلاب، امام و رهبر ثابت کرده‌‌اند، اگر مشکلاتی هم هست  این روش اعتراض به مشکلات نیست.

وی با قدردانی از هوشیاری و بصیرت مردم آذربایجان شرقی اظهارداشت: تبریزی‌ها و دیگر شهرهای قهرمان یک بار دیگر شعور دینی، ملی خود را به نمایش گذاشتند و بهانه‌ای به آشوبگران ندادند، آفرین بر مردم غیرتمند آذربایجان و تبریز و گروه‌ها و احزاب و تشکل‌های سیاسی که به  اغتشاشگران اجازه آشوب ندادند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان اینکه این آرامش مردم تبریز ضد انقلاب را عصبانی کرده است، گفت: وقتی که رییس جمهور آمریکا و رژیم صهیونیستی به صراحت از آشوبگران خیابانی حمایت می کنند؛ مشخص است هدف آنها ضربه زدن به اتحاد و انسجام ایران اسلامی است، اما مردم بصیر و آگاه و همیشه در صحنه آذربایجان این اجازه را به بدخواهان نخواهند داد.

امام جمعه تبریز با تأکید بر اینکه مشکل اقتصادی و معیشتی مردم غیر قابل انکار است، گفت : امروز دغدغه اصلی کشور اقتصاد است و مردم با تنگناهایی مواجه هستند، و باید مسئولان با اجتناب از شعار، اقتصاد خانواده ها را از شرایط کنونی نجات دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دیدار تیم های تراکتورسازی تبریز و استقلال تهران به میزبانی تبریز با تاکید بر هوشیاری و بصیرت هواداران این تیم گفت: به هواداران، کادر فنی و بازیکنان تیم تراکتورسازی تبریز باید با آگاهی و بصیرت؛ با همراهی پرشور و شعور خود به دشمنان اجازه ندهند از این نشاط و شادابی سوء استفاده کنند.

نماینده ولی فقیه درآذربایجان شرقی خاطر نشان کرد: تراکتورسازی نه تنها در بین مردم غیور آذربایجان بلکه در کشور محبوب بوده و هست، هواداران با بصیرت این محبوبیت را به اوج برسانند تا هموطنان ما بدانند و ببینند این تیم همچنان که محبوب بوده محبوبتر نیز خواهد شد.

امام جمعه تبریز در ابتدای سخنان خود با اشاره به ۱۳دی ماه، سالروز ارسال نامه معروف و تاریخی امام خمینی (ره) خطاب به گورباچف آخرین رئیس جمهور شوروی در سال ۱۳۶۷ در زمینه مرگ کمونیسم و ضرورت پرهیز از اتکاء به غرب گفت: گورباچف در سالگرد رحلت حضرت امام خمینی (ره) طی مصاحبه‌ای با خبرنگار واحد مرکزی خبر در مسکو از اینکه به هشدارهای بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، ۳ سال قبل از فروپاشی شوروی بی‌اعتنائی کرده بود، اظهار تأسف کرد و گفت: «مخاطب پیام آیت‌الله خمینی از نظر من، همه اعصار در طول تاریخ بود.»

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم افزود: رییس جمهور شوروی گفته بود “زمانی که من این پیام را دریافت کردم، احساس کردم که شخصی که این پیام را نوشته متفکر و دلسوز برای سرنوشت جهان است. من از مطالعه این پیام استنباط کردم که او کسی است که برای جهان نگران است و مایل است، من انقلاب اسلامی را بیشتر بشناسم و درک کنم. “

وی خاطرنشان کرد: گورباچف سپس با تشریح نابسامانی های اقتصادی و سیاسی روسیه تصریح کرده بود “اگر ما پیشگویی های آیت‌الله خمینی را در آن پیام جدی می‌گرفتیم امروز قطعاً شاهد چنین وضعیتی نبودیم” .

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: آخرین رئیس جمهور شوروی در مصاحبه خود به روابط روسیه با غرب اشاره و تصریح کرد که “اقتصاد روسیه از همان ابتدا در حال ریزش و سقوط بود و ما در واقع نمی‌توانستیم همگام با غرب عمل کنیم. ما از جنگ سرد صرفنظر کرده و شروع به برقراری روابط با کشورها نمودیم. اما غربی‌ها در این نبرد، پیروز شدند.”

شایان ذکر است؛ در این مراسم از خبرنگاران ، سردبیران و تهیه کنندگان واحد برون مرزی صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌شرقی با اهدا لوح تقدیر به عمل آمد./*

  • نوشته شده
  • در چهارشنبه 13 دي 1396
  • ساعت 18
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh