امـروز : دوشنبه 10 ارديبهشت 1403
تاریخ : چهارشنبه 13 دي 1396
کد 3921

حفظ عزت ایرانی در دیپلماسی خارجی باید در اولویت باشد

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: کاهش تنش و حفظ عزت ایرانی در دیپلماسی وزارت امور خارجه باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در دیدار سخنگوی وزارت امور خارجه در تبریز گفت: دیپلماتهای ایرانی که بعنوان سفیران اسلام در اقصی نقاط دنیا برای ارتقای اقتدار نظام اسلامی در تلاش هستند، باید علاوه بر اقدامات دیپلماتیک، کاهش تنش ها و حفظ عزت ایرانی را بیش از پیش مورد توجه قرار دهند.

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه اگر مذاکره یا رایزنی و کار دیپلماسی در وزارت امورخارجه صورت می گیرد، نباید احساس شود که لطمه یا تحقیری به عزت ایران باشد، خاطرنشان کرد: مطمئناً اینگونه نیست ولی نباید رفتاری صورت گیرد که چنین برداشتی شود.

وی همچنین با اشاره به حساسیت موضع گیری های بین المللی به نمازهای جمعه تبریز گفت: توجه کشورهای همسایه در حوزه قفقاز به ویژه جمهوری آذربایجان به تبریز بیش از سایر شهرهاست که باید ضمن اجتناب از ایجاد تنش در روابط، مواضع به حق و صریح جمهوری اسلامی ایران در این تریبون مطرح کرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به قضایای اخیر؛ آشوب اغتشاشگران در برخی شهرهای کشور گفت: مردم تبریز غیرت دینی و ملی خود را به نمایش گذاشتند و با آشوبگران و ضد انقلاب همراهی نکردند در حالی که شبکه های معاند نظام مدام، مردم تبریز را به حرکت و قیام دعوت می کردند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم همچنین با اشاره به آغاز رویداد گردشگری تبریز ۲۰۱۸ افزود: امیدوارم تبریز ۲۰۱۸ با میزبانی شایسته از گردشگران، برای ایران عزت آفرین باشد و ایران را در بین کشورهای اسلامی سربلند کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه هم در این دیدار با بیان اینکه همواره خطبه های حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در راستای حفظ منافع ملی و منطقه ای ایران بوده است، گفت: باید سیستم دقیق تری را در وزارت خارجه برای اطلاع رسانی به هنگام تحولات جهانی در اختیار ائمه جمعه طراحی و اجرا کنیم.

بهرام قاسمی افزود: اطلاع رسانی به هنگام برای تحلیل بهتر و نگاه عمیق تر ائمه جمعه و در نتیجه مردم می تواند موثر باشد و در این راستا باید مواضع صریح جمهوری اسلامی ایران مطرح شود تا ائمه جمعه مردم را از آخرین تحولات مطلع کنند.

وی با تاکید بر اینکه وزارت خارجه همواره برای عزت ایران تلاش می کند، تصریح کرد: وزارت خارجه و دستگاه دیپلماسی به نمایندگی از این نظام، منافع ملی و اسلامی کشور را دنبال می کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه آرامش تبریز را در جریانات روزهای اخیر ستودنی خواند و گفت: غیرت و بصیرت مردم تبریز همیشه در تاریخ به اثبات رسیده است.

وی رویداد گردشگری تبریز ۲۰۱۸ و انتخاب این شهر به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی را سرآغازی برای توسعه صنعت گردشگری در تبریز دانست و گفت: مطمئن هستم در پایان این رویداد، می توانیم شاهد معرفی این شهر نمونه و موثر در جغرافیا و فرهنگ ایران برای تمام مردم دنیا باشیم./*

  • نوشته شده
  • در چهارشنبه 13 دي 1396
  • ساعت 17
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh