امـروز : جمعه 7 ارديبهشت 1403
تاریخ : يکشنبه 1 بهمن 1396
کد 4538

نیروی انسانی جوان و خلاق پایه اصلی اقتصادمقاومتی دانش‌بنیان است

نماینده ولی فقیه درآذربایجان شرقی گفت: پایه واساس اقتصاد مقاومتی دانش‌بنیان، نیروی انسانی جوان و خلاق است که تجاری سازی ایده های خود، علم را در راستای تحول ساختار اقتصادی کشور جهت میدهند.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در دیدار اعضای میز عملیاتی اقتصاد مقاومتی جبهه انقلاب فرهنگی و قرارگاه خاتم الاوصیاء با بیان اینکه فرهنگ‌سازی و آشنا کردن جامعه با فرهنگ اقتصاد دانش‌بنیان و کارآفرینی در آن از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: حرکت در مسیر اقتصادمقاومتی دانش‌بنیان فرصتی ارزشمند برای پایه ریزی و بهبود فضای کسب و کار است که در آن نیروی انسانی جوان و خلاق با تجاری سازی ایده های خود، تولید و اشتغال را به معنای واقعی در جامعه محقق میسازند.

امام جمعه تبریز افزود: اندوخته های فکری نقش آفرین اقتصاد مقاومتی دانش‌بنیان است، که از این رو  میتوان علم و خلاقیت نخبگان و کارآفرین‌های فعال را در راستای تحول ساختار اقتصادی کشور جهت داد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با تاکید بر توسعه فناوری، تجاری‌سازی یافته‌ها و دستاوردهای تحقیقاتی گفت: ایجاد اشتغال پایدار با برنامه ریزی و تلاش در استفاده از دانش و خلاقیت نخبگان و فراهم آوردن محیطی مناسب برای نوآوری می تواند راهگشای بسیاری از مسائل اقتصادی جامعه باشد.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از صحبت های خود با تبیین الزامات اقتصاد مقاومتی گفت: فرهنگ مصرف داخلی باید با افزایش تولید به شرط بهبود کیفیت همراه باشد که در این صورت می توان در راستای تحقق واقعی اقتصاد مقاومتی گام برداشت.

نماینده ولی فقیه در استان، ورود بانک ها به حوزه اقتصاد را یکی دیگر از الزامات اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت: پرهیز از دولتی کردن اقتصاد، توجه به اهلیت افراد در واگذاری صنایع به بخش خصوصی، اعطای تسهیلات کم بهره به سرمایه گذاران توسط بانک ها از الزامات تحقق اقتصاد مقاومتی است که باید این موضوعات را به گفتمانی عمومی تبدیل شود.

وی با اشاره به ترویج فرهنگ مصرف تولید داخلی در جامعه اظهارداشت: مردمی کردن اقتصاد، کاهش وابستگی اقتصاد به نفت و جلوگیری از اسراف و جلوگیری از خرید کالاهای خارجی از الزامات تحقق اقتصاد مقاومتی است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم همچنین با تاکید بر لزوم رعایت اصول زیست محیطی در طرح های اقتصادی خاطرنشان کرد: حفظ محیط زیست، اصل است و نباید کوچکترین مورد زیست محیطی، زندگی مردم را مختل کند./*

  • نوشته شده
  • در يکشنبه 1 بهمن 1396
  • ساعت 17
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh