امـروز : دوشنبه 10 ارديبهشت 1403
تاریخ : سه شنبه 3 بهمن 1396
کد 4561

پیروی از سیره بزرگ پرستار تاریخ و پاسداری از عفاف و حجاب رسالت زینبیون هست

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: برای مقابله با تهدیدات فرهنگی دشمنان، پیروی عملی از سیره حضرت زهرا و زینب (س) پاسداری از حجاب و عفاف است، که رسالت زینبیون هم با این مهم به منصه ظهور میرسد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در همایش قرارگاه جبهه فرهنگی زینبیون که در سالن اجتماعات مصلی اعظم حضرت امام خمینی (ره) تبریز برگزار شد، با بیان اینکه دشمن در کالبد هجمه های فرهنگی ۲۶ سال است جنگی نرم علیه ملت ایران طراحی و اجرا کرده است، گفت: پایه و اساس کار فعالان قرارگاه های فرهنگی آگاهی و داشتن نگاهی جامع به اهداف دشمن هست که از این رو میتوانند با حفاظت از خاکریزهای اعتقادی و فکری پاسدار حجاب و عفاف در جامعه اسلامی باشند.

امام جمعه تبریز افزود: رهبرمعظم انقلاب اسلامی در طول چند دهه اخیر نیز نسبت به جنگ نرم دشمن که آرام و بی سرو صدا ارزش های بنیادی خانواده ها را تهدید میکنند، رهنمودهایی بیان داشته اند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با تاکید بر عمل به منویات حضرت آیت الله العظمی خامنه ای در حوزه فرهنگی تصریح کرد: توجه و پیروی از سیره ائمه معصومین و حضرت زینب (س) در همه ابعاد موضوعات فرهنگی به ویژه تربیت فرزندان از اهمیت بالایی برخوردار است که والدین با کنترل بهنگام و هوشمندانه میتوانند آنها را در مسیر درست و تعالی بخش تربیت کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به پنجم جمادی‌الاول سالروز ولادت باسعادت حضرت زینب کبری(س) گفت: این روز عزیز که به عنوان روز پرستار هم نامیده شده، تداعی گر حماسه های آفرینی های آن حضرت هست که توانست علاوه بر پیام رسانی شایسته از حادثه جانسوز عاشورا، از بازماندگان این واقعه به نیکویی پرستاری کند.

وی خاطرنشان کرد: حضرت زینب (س) به مقام پرستار در حادثه عاشورا چنان اعتبار بخشید که امروز روز پرستار به سالروز ولادت آن بانوی بزرگ زینت داده شده است.

امام جمعه تبریز گفت: در چنین روز بانویی پا به عرصه وجود گذاشت که آموزگار ایثار و وفاداری است و پرستاری ایشان از پنج امام بزرگوار باعث شده نام حضرت زینب (س) به عنوان پرستاری جاودانه همیشه بر تارک جهان بدرخشد و همگان را به یاد صبر و ایثار بیاندازد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در پایان با تقدیر از تشکیل قرارگاه فرهنگی زینبیون، گفت: امیدواریم در این قرارگاه فرهنگی گام‌های ثابت و استوار برای مقابله با نقشه های شوم فرهنگی دشمنان برداشته شود./*

  • نوشته شده
  • در سه شنبه 3 بهمن 1396
  • ساعت 17
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh