امـروز : جمعه 28 ارديبهشت 1403
تاریخ : پنجشنبه 5 بهمن 1396
کد 4796

شهدا و جانبازان سند افتخار ایران اسلامی هستند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: اگر چه در حال حاضر هیچ تهدید نظامی مرزهای ایران را تهدید نمیکند اما شهدا و جانباران نظام، انقلاب و جنگ تحمیلی سند افتخار ایران اسلامی هستند.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در دیدار فرمانده سپاه عاشورا با بیان اینکه مسئولان نظام آموزشی و تربیتی در تصمیم گیری های جوانب امور را در نظر داشته باشند، گفت: طی هفته های اخیر وزارت آموزش و پرورش دستورالعملی صادر کرده که بر اساس آن دانش‌آموزان حق حضور در مزار شهدا و دیدار با جانبازان را ندارند، که این یک موضوع عادی نیست.

امام جمعه تبریز افزود: دیشب روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش در گفتگو با رادیو با توجیه این موضوع اذعان داشت که منظورشان شهدا نبوده و بخاطر تاثیرات روانی آرامستان ها بر روی دانش آموزان مقرر شده است حضور آنها در این مکانها ممنوع شود.

وی گفت: بر اساس اعلام وزارت آموزش و پرورش، فروردین ماه سال آینده قرار است در خصوص این دستورالعمل تجدید نظر شده و آن موقع  نام شهدا از این ابلاغیه حذف شود.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با تاکید به اینکه شهدا و جانبازان سند افتخار ایران اسلامی هستند اظهار داشت: فرهنگ ایثار و شهادت ریشه در اعتقادات و باورهای دینی و ملی مردم دارد و مزار شهدا نیز محل توجه مومنین است و نباید هرگز در هیچ دوره و مقطعی فراموش شوند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در بخش دیگری با اشاره به اینکه سپاه خدمات ارزشمندی در تاریخ انقلاب انجام داده است، گفت: زحمات سپاه عاشورا همیشه در ذهن مردم بوده و هرگز فراموش نمی‌شود.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با قدردانی از خدمات ارزنده سپاه و بسیج در صحنه های مختلف گفت: علاوه بر نقش آفرینی و جانفشانی در ۸ سال دفاع مقدس، هرگاه اتفاقی در کشور نظیر بلایای طبیعی رخ می‌دهد، اولین نیروی حاضر در صحنه سپاهیان و بسیجیان هستند.

وی با بیان اینکه ۱۰هزار شهید از خطه آذربایجان در دفاع مقدس تقدیم انقلاب شده است، گفت: مردم از صمیم قلب به سپاه و بسیج علاقه دارند و در قالب بسیج اقشار در همه مراکز و نهاد های دولتی و خصوصی در جهت سربلندی نظام اسلامی تلاشی خستگی ناپذیر دارند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به هجمه دشمنان علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: دشمن با هراس از توانمندی های دفاعی و موشکی سپاه در تلاش است، این نیروی مردمی و مکتبی را در لیست گروه های تروریستی قرار دهد اما هیچ وقت توان رویارویی با سپاهیان و بسیج را ندارد.

امام جمعه تبریز گفت: درحوادث اخیر کشور هم با توجه به همدلی مردم با بسیج و روحانیت، همچنین اتحاد و همدلی و تلاش نیروهای مسلح هیچ‌گونه مشکلی در استان بوجود نیامد./*

  • نوشته شده
  • در پنجشنبه 5 بهمن 1396
  • ساعت 16
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh