امـروز : جمعه 28 ارديبهشت 1403
تاریخ : سه شنبه 10 بهمن 1396
کد 4998

راه شهدا و ترویج فرهنگ شهادت رسالتی همگانی است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: تدوام راه شهدا و ترویج فرهنگ شهادت، نسل جدید را با آموزه های دفاع مقدس آشنا و توطئه های جدید استکبار را خنثی میکند.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در یادواره ۳۱ شهید شهر تیمورلو از توابع بخش گوگان با بیان اینکه کلام و زبان، انفاق اموال و جهاد در راه خدا منظومه ای از اعمال و رفتارهایی که انسان بواسطه آن به دین خدا کمک میکند، گفت: توجه و عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر که در سیره انبیاء و اوصیاء الهی به آن تاکید شده است، از راه های کمک کردن به دین خداوند است و هرکس در این مسیر قدم بردارد در زمره رستگاران قرار میگیرد.

امام جمعه تبریز افزود: انفاق و دستگیری از همنوعان که نمونه های زیادی از آن را ما در زمان جنگ تحمیلی در پشت جبهه شاهد بودیم و در حال حاضر نیز در زمان وقوع حوادث و بلایای طبیعی گوشه های زیبایی از حس نوع دوستی هموطنان عزیزمان را می بینیم یکی دیگر از راههایی است که بواسطه آن میتوان بخدا کمک کرد.

وی با اشاره به ایثار و از جان گذشتگی هزاران نفر از جوانان برومند این مرز و بوم در دوران دفاع مقدس گفت: انسان های پاک سیرت با فدای با ارزش ترین دارایی خود، خاک و ناموس وطن را با نثار جان خود بیمه کردند.

حجت الاسلام والمسلیمن آل هاشم افزود: شهدا با ایمانی راسخ به راه خود و راه تحقق آرمانهای انقلاب اسلامی، با تأسی از مکتب عاشورا فرهنگی مبتنی بر مبانی دین اسلام پایه گذاری کردند تا همیشه تاریخ چراغ هدایت دیگران باشند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر عمل به وصیت نامه شهدا و چاپ و انتشار آنها گفت: آحاد ملت و دستگاه اجرایی ذیربط نسبت به شناساندن راه و فرهنگ شهدا وظیفه ای و رسالتی سنگین دارند.

وی با بیان اینکه اگرچه در حال حاضر هیچ تهدید نظامی مرزهای ایران را تهدید نمیکند، افزود: شهدا و جانبازان، انقلاب و جنگ تحمیلی سند افتخار ایران اسلامی هستند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با تاکید بر اینکه مسئولان نظام آموزشی و تربیتی در تصمیم گیری های خود جوانب امور را در نظر داشته باشند، گفت: طی هفته های اخیر وزارت آموزش و پرورش دستورالعملی صادر کرده که بر اساس آن دانش‌آموزان حق حضور در مزار شهدا و دیدار با جانبازان را ندارند.

امام جمعه تبریز افزود: روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش در گفتگو با رادیو در توجیه این موضوع اذعان داشت که منظورشان شهدا نبوده و بخاطر تاثیرات روانی آرامستان ها بر روی دانش آموزان مقرر شده است، حضور آنها در این مکانها ممنوع شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با انتقاد از این تصمیم گفت: وزارت آموزش و پرورش زمان تجدید نظر شده در این دستورالعمل را، فروردین ماه سال آینده تعیین کرده است تا نام شهدا را از این ابلاغیه حذف کند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم که در جمع اهالی شهر تیمورلو سخن می گفت، خاطرنشان کرد: جمع آوری و انتشار خاطرات رزمندگان دفاع مقدس، تکریم خانواده های شهدا و ایثارگران، برگزاری نمایشگاه هایی با موضوع دفاع مقدس و توانمندی های نظامی و دفاعی، برگزاری یادواره ها و مراسم های یادبود بنام و یاد شهدای جنگ تحمیلی از جمله کارهایی است که میتواند راه شهدا را تدوام بخشد و فرهنگ شهادت را برای آشنایی، نسل جدید را با آموزه های دفاع مقدس و مقابله با توطئه های جدید استکبار ترویج دهد.

در پایان این مراسم از خانواده های شهدای شهر تیمورلو با اهدا لوح تجلیل به عمل آمد.

یادواره ۳۱شهید شهر تیمورلو از توابع شهرگوگان، آذرشهر با حضور اقشار مختلف مردم، خانواده های شهدا و ایثارگران و مسئولان کشوری و لشکری شامگاه دیروز در مسجد جامع این شهر برگزار شد./*

  • نوشته شده
  • در سه شنبه 10 بهمن 1396
  • ساعت 14
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh