امـروز : چهارشنبه 26 ارديبهشت 1403
تاریخ : سه شنبه 10 بهمن 1396
کد 5000

ظرفیت تولید برق در آذربایجان شرقی باید افزایش یابد

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: وجود صنایع مختلف در تبریز و با توجه به توسعه روز افزون آن، برق تولید در نیروگاه های آذربایجان شرقی جوابگوی نیازهای استان نیست و این ظرفیت باید افزایش یابد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در بازدید از نیروگاه حرارتی تبریز با بیان اینکه برق زیر بنای توسعه هر جامعه ای است، گفت: با توجه به این که مصرف برق در استان از تولید آن بیشتر است، باید هدف گذاری ها در این زمینه بر مبنای افزایش ظرفیت تولید برق در آذربایجان شرقی صورت گیرد.

امام جمعه تبریز افزود: در حال حاضر ۴ نیروگاه در تامین برق مردم استان تلاش خستگی ناپذیر شبانه روزی دارند اما میزان برق تولیدی هزار و ۳۰۰ مگاواتی جوابگوی نیازهای مردم نیست و اگر این شرایط تدوام یابد در آینده با مشکلات عدیده ای مواجه خواهیم شد.

وی با تاکید بر نهادینه کردن فرهنگ صرفه جویی و استفاده بهینه از برق گفت: در راستای حفظ و صیانت از منابع انرژی

چشم اندازهای جدیدی ترسیم شود تا با توسعه متوازن نیروگاه ها و همچنین ایجاد نیروگاه های جدید،کشور به صادرکننده انرژی تبدیل شود.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم با اشاره به اینکه ظرفیت تولید برق برخی استان های کشور ۴ برابر آذربایجان شرقی است، گفت: میتوان با تکیه بر توان نیروهای متخصص داخلی و شناسایی فرصت های مختلف در حوزه انرژی اقدامات موثری در جهت افزایش ظرفیت تولید برق انجام داد تا از بروز مشکلات متعدد در آینده جلوگیری کرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه باید تمامی طرح های اجرایی پیوست دستورالعمل زیست محیطی داشته باشند، گفت: رویکرد، فرایند تولید و انتقال برق را باید در قالب طرح های دوستدار محیط زیست ارائه کرد و هزینه های تولید برق بر محیط زیست را کاهش داد.

وی افزود: راه حل تحقق این موضوع در ایجاد شبکه های هوشمند برق با بهره گیری از فناوری های پیشرفته در این حوزه است.

امام جمعه تبریز گفت: در حال حاضر چالش های زیست محیطی متعدد از جمله بحران خشک شدن دریاچه ارومیه زندگی ساکنان استان های شمالغرب را با مشکل مواجه ساخته است، که با در نظر گرفتن این موضوع نباید زمینه بروز و ظهور دیگر چالش ها را فراهم کنیم.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق آذربایجان شرقی با ارائه گزارشی از فعالیت نیروگاه های استان با بیان اینکه نیروگاه تبریز گازسوز و بدون آلایندگی است، گفت: در ایام آلودگی هوای تبریز همیشه انگشت اتهام را به سمت نیروگاه‌ها نشانه می‌روند، و برخی ها بخار را به جای آلودگی به مردم معرفی می‌کنندکه این شبهات باید برطرف شود.

معینی گفت: در گذشته برق تولید شده مازاد بر مصرف استان بود و بخش قابل توجهی از آن صادر میشد اما در حال حاضر سی و سومین استان از نظر تولید برق هستیم.

وی افزود: با توجه به صنعتی بودن استان، احداث ۲ نیروگاه۲۰۰۰مگاوات به ظرفیت تولید برق باید افزوده ‌شود اما اگر این موضوع محقق نشود در افق ۱۴۰۰، هزار و ۱۰۰ مگاوات کمبود برق خواهیم داشت./*

  • نوشته شده
  • در سه شنبه 10 بهمن 1396
  • ساعت 16
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh