امـروز : يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
تاریخ : چهارشنبه 11 بهمن 1396
کد 5052

انقلاب اسلامی فرهنگ قرآن را در ایران حاکم کرد

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: اراده های ملت بیدار ایران، انقلابی را پایه گذاری کرد که آموزه های اسلام را در کالبد فرهنگ قرآنی در جامعه حاکم کرد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در محفل انس با قرآن کریم مسجد جامع مایان سفلی، با بیان اینکه انقلاب اسلامی فرهنگ قرآنی را در کشور حاکم کرد، گفت: نهادینه شدن آموزه های اسلام در کالبد فرهنگ قرآنی، انقلاب را در مسیر رشد و بالندگی قرار داد و امروز رویش اندیشه های الهی و انقلابی را در نسل های جدید به منصه ظهور رسانده است.

امام جمعه تبریز افزود: امروز جامعه‌ى ما با قرآن مأنوس شده‌ است، اما کافی نیست و باید قرآن را بیشتر از این بخوانیم، مفاهیم آن را بفهمیم، در آیات آن تدبر کنیم تا به حقایق نورانی آن دست یابیم.

وی با تاکید بر تداوم نهضت انس با قرآن گفت: در دوران طاغوت، قرآن در کشور ما مهجور بود و هیچ حرکت جمعى در ترویج قرآن انجام نمیگرفت؛ اما در دوران جمهورى اسلامى و حاکمیت اسلام، ترویج، تلاوت قرآن، فهم و حفظ قرآن، در بین آحاد مردم نهادینه شده است.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم با بیان اینکه تلاوت قرآن و قرائت زیباى آیات الهى، مقدمه است براى تدبر در قرآن، تصریح کرد: تلاوت قرآن با صوت خوش موجب میشود که دل انسان نرم شود، خشوع پیدا کند و براى فهم معارف قرآنى و آیات قرآنى؛ آماده شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی داشتن رفتار قرآنی و توجه به آداب حفظ، تلاوت و قرائت قرآن را از ملزومات فرهنگ قرآنی دانست و گفت: سازمان و نهادهای متولی امر قرآن باید با توجه به منویات مقام معظم رهبری در راستای تحقق ۱۰ میلیون حافظ قرآن در کشور تلاش خستگی ناپذیر داشته باشند و در این زمینه سهم آذربایجان شرقی هم باید برجسته تر از دیگر استانها باشد.

امام جمعه تبریز گفت: نفوذ کلام الهی در دلهای نسل سوم و چهارم انقلاب، جامعه اسلامی را به راه رستگاری و موفقیت های روز افزون رهنمون میسازد.

در پایان این مراسم از قاریان و حافظان روستای مایان سفلی تقدیر به عمل آمد./*

  • نوشته شده
  • در چهارشنبه 11 بهمن 1396
  • ساعت 15
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh