امـروز : چهارشنبه 19 ارديبهشت 1403
تاریخ : شنبه 14 بهمن 1396
کد 5331

عزت و استقلال آرمان انقلاب است/ مردم از بی عدالتی و تبعیض در کشور گلایه دارند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: در تداوم مسیر عزت طلبی و استقلال خواهی که آرمان انقلاب ملت ایران است، باید بی عدالتی ها و تبعیض در کشور ریشه کن شود.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در یادواره شهدای بخش ترکمانچای میانه با بیان اینکه مردم از مشکلات اقتصادی، معیشتی و اشتغال در مضیقه هستند، گفت: در تداوم مسیر عزت طلبی و استقلال خواهی که آرمان انقلاب ملت ایران است، مردم خواستار مبارزه با بی عدالتی ها و تبعیض در کشور هستند.

امام جمعه تبریز افزود: رهبر معظم انقلاب با تعیین و تبیین عناوین سال با محوریت اقتصاد، با دور اندیشی شرایط کنونی پیش بینی کرده بودندکه اگر از طرف مسئولان توجه جدی میشد با چالش ها مواجه نمی شدیم.

وی با بیان اینکه مردم از انقلاب ناراضی نیستند، بلکه از تبعیض و اختلاس‌ها سخت گله‌مندند، گفت: مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم غیر قابل انکار است، و باید مسئولان با اجتناب از شعار، اقتصاد خانواده ها را از شرایط کنونی نجات دهند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در حال حاضر هیچ تهدید نظامی مرزهای ایران را تهدید نمیکند، اما شهدا و جانبازان نظام، انقلاب و جنگ تحمیلی سند افتخار ایران اسلامی هستند.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یکی از رسالت های مسئولان نظام آموزشی و تربیتی در کشور است، گفت: طی هفته های اخیر وزارت آموزش و پرورش دستورالعملی صادر کرده که بر اساس آن دانش‌آموزان حق حضور در مزار شهدا و دیدار با جانبازان را ندارند که این یک موضوع عادی نیست.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم افزود: روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش در گفتگو با رادیو با توجیه این موضوع اذعان داشت که منظورشان شهدا نبوده و بخاطر تاثیرات روانی آرامستان ها بر روی دانش آموزان مقرر شده است، حضور آنها در این مکانها ممنوع شود.

وی گفت: بر اساس اعلام وزارت آموزش و پرورش، فروردین ماه سال آینده قرار است در خصوص این دستورالعمل تجدید نظر شده و آن موقع  نام شهدا از این ابلاغیه حذف شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر آشنا کردن نسل جوان با فرهنگ عاشورایی و شهیدان، گفت: جمع آوری و انتشار خاطرات رزمندگان دفاع مقدس، تکریم خانواده های شهدا و ایثارگران، برگزاری نمایشگاه هایی با موضوع دفاع مقدس و توانمندی های نظامی و دفاعی، برگزاری یادواره ها و مراسم های یادبود بنام و یاد شهدای جنگ تحمیلی از جمله کارهایی است که میتواند راه شهدا را تداوم بخشد و فرهنگ شهادت را برای آشنایی، نسل جدید با آموزه های دفاع مقدس و مقابله با توطئه های جدید استکبار ترویج دهد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با تاکید به اینکه شهدا و جانبازان سند افتخار ایران اسلامی هستند، اظهار داشت: فرهنگ ایثار و شهادت ریشه در اعتقادات و باورهای دینی و ملی مردم دارد و مزار شهدا نیز محل توجه مؤمنین است و نباید هرگز در هیچ دوره و مقطعی فراموش شوند.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه آمریکا و ایادی استکبار جهانی از روز اول پیروزی انقلاب اسلامی علیه کشور و نظام ما توطئه هایی طراحی و اجرا میکنند، خاطرنشان کرد: دشمنی‌های آنان با انقلاب اسلامی ادامه دارد و تلاش می‌کنند تا فرهنگ ایثار و مقاومت را از جوانان ما بگیرند؛ اما بصیرت و آگاهی ملت این اجازه را به آنها نخواهد داد./*

  • نوشته شده
  • در شنبه 14 بهمن 1396
  • ساعت 21
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh