امـروز : چهارشنبه 19 ارديبهشت 1403
تاریخ : دوشنبه 7 اسفند 1396
کد 6382

ایدئولوژی تربیت اسلامی، در مدارس پایه ریزی میشود

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: ایدئولوژی تربیت اسلامی در مدارس بر اساس اندیشه مربیان امور تربیتی پایه ریزی میشود و این مهم تعلیم و تعلم را در راستای فرهنگ انقلاب ممکن میسازد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در دیدار مربیان تربیتی آموزش و پرورش استان با بیان اینکه حراست از مرزهای اعتقادی، حفظ دستاوردها و تبیین ارزش های انقلاب اسلامی در مدارس از اهداف تاسیس امور تربیتی و تربیت اسلامی است، گفت: پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی شهیدان رجایی و باهنر در راستای ترویج ایدئولوژی تربیت اسلامی نهادی با عنوان نهاد امور تربیتی در آموزش و پرورش تاسیس کردند که مهمترین رسالتش تربیت نسلی همتراز با انقلاب اسلامی بود.

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه استمرار و بقای هر جامعه به انتقال باورها و ارزش های آن به نسل های جدید وابسته است، گفت: نهاد آموزش و پرورش و مدرسه در این رابطه نقشی بی بدیل ایفا میکنند.

وی طاغوت زدایی و مقابله با گروه های الحادی، جلوگیری از تفکرات انحرافی و غلط و بسط و گسترش تعلیم و تربیت اسلامی را از وظایف مجموعه امور تربیتی دانست و تصریح کرد: انتقال ارزش های دینی و فرهنگی انقلاب اسلامی به مدارس، تربیت و بازسازی دانش آموزان در فضایی انقلابی و اسلامی، زمینه سازی برای ورود نگرش های دینی و ارزش های انقلاب اسلامی به نظام آموزش و پرورش و حفظ مدارس از آفات فرهنگی و سیاسی و شناخت و پرورش استعدادهای دانش آموزان در رشد دینی، عقلی، اجتماعی، عاطفی آنان و حفظ ارزش ها از اهداف تاسیس این مجموعه انقلابی و اسلامی به شمار میرود.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم خاطرنشان کرد: این مجموعه در طی سال های شکل گیری خود تلاش گسترده ای را در جهت رفع کاستی ها و پرورش مذهبی و انقلابی دانش آموزان به انجام رسانده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه امور تربیتی مسئولیت پرورش جوانان پرشور، آرمان گرا، انقلابی و ولایی را به عهده دارد، گفت: این نهاد باید نسلی را تربیت کند که همتراز با انقلاب باشد و جوانانی خلاق و متفکر و پایبند به ارزش های اسلامی و انقلابی به جامعه تحویل دهد.

امام جمعه تبریز با تاکید بر این نکته که سنگ بنای شخصیتی انسان در دوران کودکی و مدرسه شکل میگیرد، گفت: نقش مربیان امور تربیتی در تربیت دانش آموزان فراتر از نقش پدر و مادران در خانه هست.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم یکی از رموز موفقیت آموزش و پرورش را در عدم ورود به جریانات سیاسی دانست و گفت: البته این موضوع منافاتی با آگاهی سیاسی ندارد و باید معلمان و دانش آموزان در مسائل سیاسی کشور از آگاهی لازم برخوردار و به دانش لازم در این خصوص مجهز باشند.

پاشایی مدیرکل آموزش و پرورش استان با ارائه گزارشی از فعالیت های امور تربیتی اداره مطبوع گفت: احداث ۱۴۰ نمازخانه جدید در مدارس استان، ارتقا شاخص های آموزشی و پرورشی مدارس، کسب عناوین برتر در رابطه با نماز، اوقات فراغت و امور جوانان و همچنین برگزاری ۱۳۰۰ جلسه گفتمان دینی از جمله اقدامات آموزش و پرورش در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب و آرمان های نظام اسلامی در حوزه امور تربیتی و تربیت اسلامی در سطح مدارس آذربایجان شرقی است.

وی با اشاره به اینکه ناهنجاری های اجتماعی در بین دانش آموزان مدارس استان در پایین ترین رتبه کشوری است، گفت: در کنار اعزام به مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور در قالب کاروان های راهیان نور، اهتمام ویژه به مباحث دینی و قرآنی باعث شده است ۶۳ نفر دانش آموز حافظ کل قرآن در سطح مدارس استان تربیت شود.

در پایان این دیدار از دانش آموزان حافظ و قاری قرآن کریم، و مربیان نمونه منتخب امور تربیتی استان تجلیل به عمل آمد./*

  • نوشته شده
  • در دوشنبه 7 اسفند 1396
  • ساعت 19
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh