امـروز : پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403
تاریخ : سه شنبه 22 اسفند 1396
کد 6908

سطح فرهنگ جامعه اسلامی با پاسداشت آرمان های شهدا و عمل به وصیت نامه های آنها غنی میشود/ نسل چهارم انقلاب، آینده ایران را با دفاع از ارزش های اسلامی آباد خواهند کرد

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: ایثار و شهادت یک فرهنگ است و جامعه اسلامی برای پیشبرد اهداف خود و غنای سطح فرهنگ عمومی باید با پاسداشت آرمان های شهدا به وصیت نامه های آنها عمل کند.\r\n\r\n

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت الاسلام والمسلیمن سید محمدعلی آل هاشم در دیدار پدران شهدا و شورای معاونان بنیاد شهید استان با بیان اینکه ۲۲ اسفند صرفاً بهانه ای برای تجدید بیعت با آرمان های شهداست، گفت: همه ایام سال متعلق به شهداست و آحاد مردم وظیفه دارند با ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، نظام اجتماعی را در مسیر انقلاب اسلامی قرار دهند.

امام جمعه تبریز افزود: فاصله گرفتن از فرهنگ ایثار و شهادت ناهنجاری های مختلفی را در جامعه به دنبال دارد ولی برگزاری یادواره هایی بنام و یاد شهیدان هویت دینی و ملی را استحکام  می بخشد.

وی با اشاره به اینکه برخی ها با تصورات غلط و اجرای برنامه های مغایر با آموزه های دینی، گفت: اجرای برنامه ای خارج از عرف در برج میلاد تهران و توجیه این اقدامات از سوی مسئولان منافی اخلاق و فرهنگ اسلامی است و زمینه ای برای فاصله گیری از فرهنگ ایثار و شهادت است.

حجت الاسلام والمسلیمن آل هاشم با بیان اینکه حضور در مراسمات این چنینی تقویت رویکرد دوری از آرمان های انقلاب و شهدا است، گفت: من شخصاً هفته گذشته به نشانه اعتراض مراسمی را ترک کردم که پوشش نامناسب عوامل اجرایی آن با تقویت فرهنگ اسلامی تضاد داشت.

امام جمعه تبریز، بی اعتنائی به فرهنگ ایثار و شهادت را حرکت در مسیر بدخواهان نظام عنوان کرد و گفت: همه ما در قبال این فرهنگ مسئولیت داریم و در برابر کسانی که تلاش دارند به نحوی آرمان های شهدا زنگار فراموشی بگیرد با اقتدار ایستاده ایم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر برگزاری هرچه باشکوه تر یادواره های شهدا گفت: تداوم مسیر پر صلابت انقلاب و آرمان های والای امام و شهیدان ضامن آینده نظام اسلامی است و شهدا با ایمان به راه خود و راه تحقق آرمانهای انقلاب اسلامی و با تأسی از مکتب عاشورا فرهنگی مبتنی بر مبانی دین اسلام پایه گذاری کردند تا همیشه تاریخ چراغ هدایت رهروانشان باشند.

امام جمعه تبریز گفت: تجلیل از مادران، پدران، و خانواده شهدا تکریم فرهنگ شهادت و دفاع مقدس است و توسعه و گسترش فرهنگ اصیل شهادت در حقیقت تکریم شخص نیست بلکه احترام به فرهنگ شهداست.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود از بنیاد شهید و امور ایثارگران خواست با تشکیل و راه اندازی تیم های نظارتی و بازرسی به خانواده های معظم شهدا به صورت مستمر سرکشی کنند.

حجت الاسلام والمسلیمن آل هاشم افزود: با تشکیل این تیم های نظارتی می توان به مسایل و مشکلات مختلف خانواده های شهدا و ایثارگران در طول روزهای مختلف سال رسیدگی و آنها را به نحو مقتضی پیگیری کرد.

وی با تاکید بر اینکه این تیم ها باید با حضور در شهرها، روستاها، بخش ها و محلات مختلف استان از نزدیک در جریان امور قرار بگیرند، گفت: بسیاری از این خانواده ها نیاز مالی ندارد و با حضور محبت آمیز گروه های بنیاد شهید آلامشان تسکین می یابد.

امام جمعه تبریز اشاره ای نیز به هتک حرمت به پرچم کشورمان در لندن کرد و گفت: دشمن در صدد نفوذ به جبهه های اعتقادی مردم سرزمین ماست و بعضاً مشاهده میشود که در قالب طرفداران برخی فرقه ها در هیأت های مذهبی نیز رسوخ میکنند.

حجت الاسلام والمسلیمن آل هاشم توجه به فرهنگ شهادت را مانع جدی در برابر ترفندهای دشمنان دانست و گفت: همچنان که یکی از عوامل مهم زنده نگه داشتن قیام عاشورا، تکرار همه ساله آیین های محرم در طول تاریخ بوده است، تکرار یادواره ها و گرامیداشت مقام شهید می تواند در این زمینه بسیار موثر باشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به رویش نسل چهارم انقلاب اسلامی و با بیان اینکه توجه به جوانان و نوجوانان در عرصه های گوناگون توسط مسئولان نباید به بوته فراموشی سپرده شود، تصریح کرد: این نسل طلائی باید غیرتمند، انقلابی و پرشور تربیت شوند تا دستاوردهای انقلاب اسلامی همچون جوانان سال های گذشته به خوبی حراست شود.

امام جمعه تبریز حضور جوانان در آئین های مختلف مذهبی و ملی همچون اعتکاف، کاروان های راهیان نور، مدافعان حرم، دفاع مقدس و نمازهای جمعه را نمونه ای از رویش های انقلاب اسلامی در سال های اخیر دانست و تاکید کرد: مسئولان باید مراقب این جوانان باشند./*

  • نوشته شده
  • در سه شنبه 22 اسفند 1396
  • ساعت 16
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh