امـروز : جمعه 28 ارديبهشت 1403
تاریخ : دوشنبه 20 فروردين 1397
کد 7773

بزرگداشت سالروز ارتحال امام راحل، تکریم آرمان های انقلاب و شهداست

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت : خیزش اسلامی ملت ایران در چهلمین سالگرد بهار بلوغ فکری و سیاسی خود باید سالروز ارتحال بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی را با عظمت و شکوه بالاتری برگزار نماید چرا که بزرگداشت سالروز ارتحال امام راحل، تکریم آرمان های انقلاب و شهدا است.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در اولین شورای سیاست گذاری بزرگداشت ۱۴خرداد سالگرد بیست و نهمین سالگرد ارتحال امام راحل ، پنجاه و پنجمین سالگرد قیام خونین ۱۵خرداد و روز جهانی قدس با بیان اینکه بیداری اسلامی مردم منطقه برگرفته از انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) است، گفت : بزرگداشت سالروز ارتحال امام راحل، تقویت ارزش‌های انقلاب، تکریم آرمان‌های انقلاب و تکریم شهدای انقلاب است و همگان وظیفه دارند به نحو احسن در برگزاری آن وارد عمل شوند.

امام جمعه تبریز افزود: با توجه به اینکه در حال حاضر کشور ما در موقعیت حساسی قرار دارد و دشمنان انقلاب اسلامی مترصد فرصتی جهت ضربه زدن به انقلاب هستند، باید بستر و شرایطی برای حضور جوانان انقلابی و حزب الهی در راستای حفاظت از آرمان‌های امام راحل مهیا شود.

وی با اشاره به اینکه شاید سال جاری و سال آینده به علت تقارن رحلت امام خمینی(ره) با ماه مبارک رمضان اعزام کاروان زیارتی به مرقد ایشان مقدور نباشد، تصریح کرد: در راستای افزایش اطعام و ارتقاء معنویت برنامه‌ها و برگزاری شکوهمند لیالی قدر که با رحلت امام عظیم الشأن مقارن است باید از هیچ تلاشی فرو گذار نباشیم.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با تاکید بر تقویت نیروهای انقلابی گفت : اگر آزادی عمل جوانان انقلابی برای فعالیت های ارزشی و دینی بیشتر باشد، نقش آفرین جبهه های اعتقادی و انقلابی خواهند بود.

وی همچنین با اشاره به نقش رسانه‌ها در تبیین و تشریح  ابعاد مختلف روزهای ۱۴ و ۱۵ خردادماه گفت: رسانه‌ها وظیفه ای  سنگین دارند و باید در انعکاس برنامه‌های مربوط به سیره و سالگرد ارتحال امام راحل (ره) و نقش ارزنده‌ ایشان تلاش کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی  با اشاره به اقدامات بزرگ و ماندگار امام خمینی(ره) افزود: انقلاب اسلامی برکات بسیاری در داخل و خارج از کشور داشته است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت : سعودی ها ۷۰ سال است در مساله فلسطین با آمریکا و رژیم صهیونیستی همراه هستند، اما پشت پرده آن امروز روشن شده است.

امام جمعه تبریز افزود: ولیعهد جوان، احمق و شیطان صفت سعودی هر روز ایران را تهدید می کند، چرا که اثرگذاری نظام جمهوری اسلامی را بین ملت مسلمان دنیا می بیند و این ها همه برگرفته از انقلاب امام خمینی(ره) است.

وی با اشاره به وضعیت حساس نظام انقلاب اسلامی تصریح کرد: امروز آرمان های امام خمینی(ره) با هدایت های داهیانه رهبر معظم انقلاب اسلامی تداوم پیدا کرده است و بر همین اساس همه استکبار برای دشمنی علیه انقلاب اسلامی دست به دست هم داده اند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در ادامه به اهمیت روز قدس امسال اشاره کرد و گفت: روز قدس امسال با توجه به وضعیت حساس منطقه، از اهمیت ویژه ای برخوردار است، و شیطنت ها و توطئه های جدید دشمنان باعث شده است ملت متحدتر و مقاوم تر در راهپیمایی روز قدس شرکت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در بخش دیگری سخنان خود با تاکید بر ضرورت قدردانی از حضور مردم در صحنه های مختلف اظهار داشت : مسئولین هم باید قدردان این مردم باشند و در ادارات و نهادها بهنگام مراجعه نسبت به تکریم مردم اقدام نمایند.

امام جمعه تبریز همچنین با اشاره به روز ۲۰ فروردین گفت : باید به احترام این روز دانشمندان جوان هسته ای ایران را فراموش نکنیم، کسانی با مجاهدت در این راه زمینه رشد و تعالی ایران اسلامی را فراهم ساختند و تعدادی از آنها نیز در این راه به شهادت رسیدند که باید مورد تکریم و تعظیم ملت قرار گیرند.

وی همچنین با گرامیداشت سالروز شهادت شهید آوینی افزود: هنرمندان باید مسیر شهید آوینی را ادامه دهند و در راستای اهداف شهدای هنرمند انقلاب اسلامی قدم بردارند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به سالروز شهادت شهید صیادشیرازی عنوان کرد: تدین، اخلاص، دانش نظامی و نظم شهید صیاد شیرازی رمز موفقیت او بود که با شهادتش در تاریخ نظام اسلامی ماندگار شد.

 در پایان این مراسم از اعضای ستاد برگزاری مراسمات ملی و مذهبی با اهدای لوح، تقدیر به عمل آمد./*

  • نوشته شده
  • در دوشنبه 20 فروردين 1397
  • ساعت 14
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh