امـروز : جمعه 10 فروردين 1403
تاریخ : دوشنبه 20 فروردين 1397
کد 7776

زبان هنر؛ بر ارزش های انقلابی و محتوایی ایرانی و اسلامی استوار است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت : زبان هنر؛ بر ارزش های انقلابی و محتوایی ایرانی و اسلامی استوار است که باید در جهت افزایش سطح دانش و بینش جوانان تقویت شود.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در دیدار جمعی از اهالی فرهنگ و هنر استان به مناسبت روز هنر اسلامی با بیان اینکه یک هنرمند وقتی به مرحله‌ی بالاتری از فکر، اندیشه و درک عقلانی میرسند جوهره‌ی کارهای هنری آنها تعالی می یابد، گفت : هنر عزیز، والا و جاودانه است که به قطعه‌ای از زمان منحصر نمی‌شود بلکه حقیقتی فاخر و عطیه‌ای از جانب پروردگار است.

امام جمعه تبریز افزود : این هنرمند متعهد باشد هنر او نیز مانند هر موهبت دیگر الهی مسئولیت‌ها و تکالیفی برای صاحب آن به همراه می‌آورد.

وی با اشاره به اینکه با درک هنری بالا می توان انگیزه‌های سطحی را در راستای ارزش های دینی و انقلابی جهت داد، افزود: قرآن و اهل بیت(ع) استفاده از زیبایی‌ها و مصنوعات هنری را مورد سفارش قرار داده اند که به عنوان مثال پیامبر اکرم(ص) نیز در مورد خوشنویسی فرمودند خط نیکو به روشن شدن حق و حقیقت می‌افزاید.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هنر فیلم و سینما گفت: سینما تبلیغ کننده‌ای رسا برای ارایه‌ی برترین حقیقت‌هاست که دست اندکاران آن با ارتقا توانمندی های خود میتوانند در جهت تبلیغ دین گام های موثری بردارند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه هنرمندان و کارگردانان باید بر روی محتوای آثار خود بیش از پیش کار کنند، خاطرنشان کرد : شاید برخی ها امکان حضور در مسجد و هیئت را نداشته باشند که ما  می‌توانیم بسیاری از جوانان را با زبان هنر به سوی ارزش‌های انقلاب اسلامی سوق دهیم.

وی با تاکید بر اینکه هنر به ویژه هنر برجسته‌ی سینما، یک ضرورت برای کشور است، افزود : باید با تکیه برارزش های انقلابی و محتوای ایرانی و اسلامی، در جهت تقویت محتوایی اثرات سینمایی، فیلم‌های ارزشی، تئاتر، شعر و سرود در ارائه حقیقت‌ها به جوانان گام های موثر برداریم.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نام‌گذاری بیستم فروردین ماه به عنوان روز ملی فناوری هسته‌ای، گفت : شهدای هسته ای هنرمندانی بودند که به برکت تلاش‌های خالصانه‌‌شان توانستیم به دانش‌های بزرگی دست یابیم، آن‌ها توانستند “شعار ما می‌توانیم” را  تحقق ببخشند.

نماینده‌ی ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه شهید صیاد شیرازی با هنرمندی خود توانست بر دل‌ها حکومت کند، افزود: اندیشه این شهید والامقام با ایثار و فداکاری در دلهای مردم ماندگار شد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم همچنین از هنرمندان انقلابی و متعهد خواست، سید شهیدان اهل قلم را نباید مورد غفلت قرار دهند و باید از شهید آوینی درس بیاموزند و مسیر او را تدوام بخشند./*

  • نوشته شده
  • در دوشنبه 20 فروردين 1397
  • ساعت 19
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh