امـروز : دوشنبه 17 ارديبهشت 1403
تاریخ : پنجشنبه 30 فروردين 1397
کد 8203

دانش پزشکی رسالتی انسانی و مسئولیتی شرعی است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت : دانش پزشکی رسالتی انسانی و مسئولیتی شرعی است که افراد شاغل در این حرفه با دقت و تقوا در چرخه درمان کاری الهی می کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت : دانش پزشکی رسالتی انسانی و مسئولیتی شرعی است که افراد شاغل در این حرفه با دقت و تقوا در چرخه درمان کاری الهی می کنند.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در جشن هفتادمین سال تاسیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه رشته پزشکی حرفه ثروت اندوزی نیست، گفت: حرفه پزشکی و نظام سلامت رسالتی انسانی و مسئولیتی شرعی است که کادر درمانی مجرب این با دقت و تقوا در چرخه درمان کاری الهی میکنند.

امام جمعه تبریز گفت : هدف دانش پزشکی تامین تندرستی و سلامت در جامعه است و اهمیت این موضوع از دیدگاه اسلام بر هیچ‌کسی پوشیده نیست.

وی افزود : از نظر اسلام هر اندازه که هدف یک علم مقدس باشد آن علم از ارزش و اهمیت بالایی برخوردار است، که پزشکان با مطالعه خصوصیات نظام خلقت در بدن انسان ها سلامت جامعه را تامین و تضمین کرده و همچنین ارزشی معنوی کسب میکنند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان اینکه اسلام به سلامت انسان اهمیت ویژه ای قائل هست، تصریح کرد: اگر تکلیف شرعی واجبی بر سلامتی و تندرستی  انسان آسیب بزند انجام آن را حرام میداند.

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه امراض مختلف در طول حیات بشریت وجود خواهد داشت، گفت : پزشکی حرفه‌ای است که در همه اعصار به آن نیاز داریم و پزشکان همراه کادر درمانی مجرب و تحصیل کرده با این علم خدمات ارزشمند و موثر انجام میدهند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با گرامیداشت هفته سلامت و هفتادمین سالگرد تاسیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، و با بیان اینکه زمینه سیر و سلوک برای پزشک بیشتر از دیگران فراهم‌ است، گفت : علم پزشکی خصوصیات نظام خلقت در بدن انسان را مورد مطالعه قرار میدهد بطوریکه در دوره آموزش و هنگام درمان بیمار، پزشکان به صورت مستمر با پیچیدگی نظام هستی رو به رو میشوند و از این رو و بیشتر به عظمت خدا پی می ببرد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با تاکید به اینکه نباید پیشکسوتان عرصه های مختلف را فراموش کرد، گفت : احترام به بازنشستگان تکریم شاغلان حرفه های مختلف است.

امام جمعه تبریز گفت: سهم خیران سلامت در تجهیز و راه اندازی مجموعه های درمانی و پزشکی آذربایجان شرقی چشم گیر و ستودنی است و خدمات بزرگان حوزه درمان و پزشکی فراموش شدنی نیست./*

  • نوشته شده
  • در پنجشنبه 30 فروردين 1397
  • ساعت 14
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh