امـروز : دوشنبه 17 ارديبهشت 1403
تاریخ : پنجشنبه 30 فروردين 1397
کد 8205

فرهنگ شهادت یعنی پاسداشت اندیشه های جانبازان و ایثارگران

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت : خانواده شهدا ، جانبازان و ایثارگران ذخایر فرهنگی جامعه اسلامی ما هستند که با ارج نهادن به فرهنگ ایثار و شهادت میتوانیم آموزه دفاع مقدس را به نسل آینده منتقل کنیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت : خانواده شهدا ، جانبازان و ایثارگران ذخایر فرهنگی جامعه اسلامی ما هستند که با ارج نهادن به فرهنگ ایثار و شهادت میتوانیم آموزه دفاع مقدس را به نسل آینده منتقل کنیم.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در دیدار جمعی از جانبازان دوران دفاع مقدس به مناسبت سالروز میلاد حضرت عباس علیه السلام و روز جانباز با بیان اینکه دشمنان و بدخواهان نظام از محور مقاومت،  فرهنگ و ارزش های دفاع مقدس همیشه در هراس هستند، گفت : پاسداشت اندیشه های جانبازان و ایثارگران و تکریم خانواده های شهدا عامل پایداری فرهنگ شهادت است و به طبع آن جوانان انقلابی ایران با الهام از این فرهنگ کوچکترین تحرک دشمنان را رصد و پاسخ میدهند.

امام جمعه تبریز گفت : جانبازان در زمره رزمندگانی هستند که در راه اسلام و قرآن به شهادت رسیدند، و اجر و پاداش همان انسان هایی را دارند که در پای آرمان های خود فرهنگی را بنا گذاری کردند که جامعه ما را در مسیر استقلال و آزادی هدایت میکند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به شرایط سخت زندگی بعضی از جانبازان گفت : اثرات جراحات سنگین جنگ هنوز هم در تن و روح بسیاری از رزمندگان اسلام و خانواده های آنها تازه هست و آنها در این روزهای سخت به توجه نیاز دارند.

وی با بیان اینکه توجه به یادگاران جنگ نباید وجه مادی به خود بگیرد، گفت : جانبازان و ایثارگران و خانواده آنها به توجه معنوی و تکریم نیاز دارد و نباید ارزش فداکاری و ایثار آنها را با مادیات مورد ارزیابی قرار داد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه همسران جانبازان و بانوان پاکدامن سرزمین ما که بسیاری از آنها داوطلبانه این زندگی عزتمند و مشترک را انتخاب کردند، اظهار داشت : همسران جانبازان که شریک روزهای سخت بعد از مجروحیت رزمندگان اسلام هستند و از آنها پرستاری میکنند با جهاد معنوی و فرهنگی خود از آرمان های دفاع مقدس حفاظت و حراست میکنند.

امام جمعه تبریز گفت : حفاظت از آرمان های انقلاب و دفاع مقدس وظیفه همه آحاد ملت به ویژه مسئولان نظام است، چرا که فداکاران روزهای پر افتخار جنگ به معنای واقعی کلمه مدال عزت و سربلندی به ارمغان آوردند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان اینکه ۴ دهه پرصلابت را در برابر تهدیدات دشمنان پشت سر گذاشته ایم، گفت: مقاومت مردم سوریه و یمن هم که در برابر دشمنان اسلام ایستاده اند، به برکت ترویج فرهنگ ایرانی و اسلامی شهادت است که با حضور مستشاری رزمندگان ایرانی در آن مناطق به منصه ظهور رسیده است./*

  • نوشته شده
  • در پنجشنبه 30 فروردين 1397
  • ساعت 17
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh