امـروز : جمعه 14 ارديبهشت 1403
تاریخ : جمعه 31 فروردين 1397
کد 8281

صیانت از مدال نوکری امام حسین(ع) ترویج فرهنگ عاشورا است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت : مدال نوکری امام حسین(ع) افتخار همه شیعیان اهل بیت علیه السلام است و صیانت از این مدال ترویج فرهنگ عاشورا است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت : مدال نوکری امام حسین(ع) افتخار همه شیعیان اهل بیت علیه السلام است و صیانت از این مدال ترویج فرهنگ عاشورا است.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در دیدار تعدادی  از مداحان استان با بیان اینکه محتوای برنامه هیات های مذهبی باید بر مبنای فرهنگ معاصر ایرانی و اسلامی باشد، گفت : توجه به حضور جوانان و تربیت آنها بر اساس آموزه های دینی و مذهبی و میدان دادن به مداحان جوان در هیات های حسینی باید جزء اولویت های مسئولان این هیات ها باشد.

امام جمعه تبریز با تاکید بر تکریم پیشکسوتان و مداحان هیات های مذهبی افزود : احترام به بزرگان در واقع احترام به نسل جدید است و همچنین احترام به آنها ترویج فرهنگ امام حسین علیه السلام و فرهنگ عاشورا است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با تبریک اعیاد شعبانیه و با بیان اینکه در این ایام هیات های حسینی با وحدت کلمه و اتحاد و یکدلی مراسمات جشن و سرور برگزار کنند، اظهار داشت : با عمل به آموزه های ائمه معصومین راه آنها را باید تداوم بخشید و با اشعار حماسی و به روز در جامعه اقدام موثر انجام داد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه مداحان اهل بیت توجه داشته باشند اشعار قرائت شده در مجالس عید و عزاداری با هم تداخل نداشته باشد و در این ایام مبارک فضای با نشاط برای مردم خلق کنند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم  اثرگذاری شعر در جامعه را زیاد دانست و گفت : اشعار مداحان هیات های حسینی متناسب با شرایط و عناوین تقویمی باشد تا آموزه های دینی و مذهبی با فرهنگ ایرانی اسلامی عجین شود.

امام جمعه تبریز تاکید کرد هیات های مذهبی فضای شهر و هئیت خود را در این ایام به نحو شایسته تزیین کنند تا عظمت این اعیاد را نشان دهند.

در این دیدار تعدادی از مداحان اهل بیت خصوصاً جوانان در مدح ائمه معصومین به مدیحه سرایی پرداختند./*

  • نوشته شده
  • در جمعه 31 فروردين 1397
  • ساعت 21
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh