امـروز : دوشنبه 10 ارديبهشت 1403
تاریخ : يکشنبه 2 ارديبهشت 1397
کد 8354

ارتقا سطح علمی دانشجویان و ترویج فرهنگ دفاع مقدس اولویت دانشگاه ها باشد

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: محور فعالیت دانشگاهها بر پایه ارتقا سطح علمی دانشجویان و ترویج فرهنگ دفاع مقدس استوار است.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در دیدار هیات رئیسه و شورای دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز با بیان اینکه مراکز آموزش عالی باید مرکز تبلیغ فرهنگ دین و انقلاب باشند، گفت: ارتقا سطح علمی دانشجویان و جهت دهی به پژوهش و پایان نامه های آنها در راستای تحقق راهبرد های اقتصادی کشور باید اولویت دانشگاهها باشد.

امام جمعه تبریز افزود: باید برنامه ریزی ها به نحوی باشد که نتایج تحقیقات و پژوهش های دانشجویی به مرحله عمل برسد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با تاکید بر اینکه توجه به اصول و ارزش های انقلاب اسلامی باید از رویکرد های اصلی دانشگاه ها باشد، گفت : مراکز آموزشی عالی مرکز تبلیغ فرهنگ دین و انقلاب اسلامی است و دانشجویان باید هم از نظر ظاهری و همچنین علمی افکار و اندیشه های خود را جهت بدهند.

وی با انتقاد از وضعیت نامطلوب حجاب و عفاف و مشارکت کم دانشجویان در نمازهای جماعت دانشگاه گفت : باید با برنامه ریزی های مستمر و بدور از برخوردهای چکشی، فضای معنوی و علمی و آموزشی متناسب با آموزه های دینی و فرهنگی در دانشگاه ها حاکم شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی خطاب به مسئولان دانشگاه آزاد، تعامل با سایر مراکز علمی را ضروری عنوان کرد و گفت : در راستای توسعه کارهای علمی و پژوهشی و تبادل تجربیات مراکز علمی استان با همدیگر تعامل سازنده برقرار کنند.

امام جمعه تبریز ترویج فرهنگ دفاع مقدس را نیز از اولویت های دانشگاه دانست و خاطرنشان کرد: هر چند در حال حاضر جنگی کشور ما را تهدید نمیکند، اما برای حفظ تمامیت ارضی و استقلال کشور محتاج این فرهنگ هستیم تا برابر زیاده خواهی های دشمنان به مثال دژی مستحکم باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم با بیان اینکه رعایت الزامات اقتصاد مقاومتی تنها راه نجات کشور است، گفت : ایران اسلامی از زمان تسخیر لانه جاسوسی آمریکا با تحریم های ظالمانه استکبار تهدید میشود، اما این تحریم ها طی چند سال گذشته به جنگ اقتصادی تبدیل شده و باید برای مقابله با آن اقتصاد داخلی را در جهت کاهش آسیب پذیری ها مقاوم سازی کرد.

وی افزایش تولید داخلی و ارتقا کیفیت آن را از مولفه های اقتصاد مقاومتی دانست و گفت : جامعه دانشگاهی و قشر فرهیخته باید تحقق اقتصاد مقاومتی را به گفتمانی عمومی تبدیل کنند.

امام جمعه تبریز در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به تجاوز چهارساله آل سعود به خاک یمن و شکست سیاست های سلطه جویانه آنها گفت : سعودی‌ها با حمایت تعدادی از رژیم‌های غربی و عربی منطقه حملات نظامی خود را علیه مردم مظلوم یمن ادامه میدهند، اما این درحالی است که تیراندازی دیشب یک افسر در کاخ پادشاهی باعث وحشت سران این رژیم شد.

در ابتدای این دیدار دکتر جوانپور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز گزارشی از فعالیت های علمی پژوهشی و فرهنگی این دانشگاه ارائه داد./*

  • نوشته شده
  • در يکشنبه 2 ارديبهشت 1397
  • ساعت 18
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh