امـروز : جمعه 14 ارديبهشت 1403
تاریخ : دوشنبه 3 ارديبهشت 1397
کد 8376

صنایع آذربایجان شرقی نیازمند توجه ویژه دولت

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت : مالیات بر ارزش افزوده و دیگر مشکلات مالی که واحدهای تولیدی را در آستانه تعطیلی قرار داده است، توجه ویژه دولت به صنایع آذربایجان شرقی را می طلبد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در دیدار رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه تلاش های بی وقفه صاحبان صنایع استان برای تحقق راهبردهای اقتصادی کشور باید مورد حمایت قرار گیرد، گفت : صنایع استان برای تداوم مسئولیت های اقتصادی خود نیازمند توجه ویژه دولت هستند و انتظار میرود در سفر استانی رئیس جمهور به این برنامه های اساسی تدوین شود.

امام جمعه تبریز افزود : مسئولان استان در بازدیدهای مختلف و نشست های تخصصی با صاحبان صنایع و سرمایه مشکلات آنها را احصا میکنند و در حد توان به آنها رسیدگی میکنند اما این اقدامات کافی نیست.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به اینکه دشمن در تلاش است با تفرقه افکنی دولت و ملت را نسبت به هم بدبین کند، تصریح کرد : احترام به قومیت های مختلف کشور وظیفه همگانی است و نباید با اظهار نظرهای ناپخته با احساسات مردم بازی کرد، چرا که دشمن در تلاش است به بهانه های مختلف اتحاد و همدلی ملت را برهم بزند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رویداد تبریز ۲۰۱۸ گفت : در رویداد تبریز ۲۰۱۸ باید مباحث فرهنگی و دینی در اولویت باشد و پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی به عنوان الگوی فرهنگی و تاریخی ایران معرفی شود تا از این طریق اقتصاد و هنر در این منطقه پا بگیرد.

امام جمعه تبریز افزود : توجه به فرهنگ دفاع مقدس و معرفی این فرهنگ و همچنین معرفی مشاهیر ، علما ، شعرا و ادبا این شهر به دیگر کشورهای اسلامی باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم سفر دکتر روحانی را به آذربایجان شرقی مهم دانست و گفت : این سفر اولین سفر دولت دوازدهم به استان است، که با افتتاحیه رویداد تبریز ۲۰۱۸ مقارن شده است و آثار و برکات خوبی به آذربایجان شرقی خواهد داشت.

واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور نیز در این دیدار با بیان اینکه آذربایجان شرقی سال گذشته ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار صادرات داشته است، گفت : این استان از نظر اقتصادی ، سیاسی و فرهنگی سرآمد دیگر استان های کشور است و نیروی انسانی متخصص در این منطقه زمینه رشد و شکوفایی همه جانبه ایران اسلامی را فراهم ساخته است.

وی با بیان اینکه اتحاد و همبستگی و ایجاد اعتماد مردم به مسئولان در شرایط کنونی بیش از گذشته احساس میشود اظهارداشت : توجه نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی به اقشار مختلف مردم و رسیدگی به مشکلات آنان در حوزه های مختلف، آرامش را در این منطقه حاکم کرده است به طوریکه در اتفاقات دی ماه سال گذشته مردم آذربایجان شرقی با هوشیاری و بیداری نقشه های دشمن را نقش برآب کردند.

واعظی با اشاره به سفر هیات دولت به آذربایجان شرقی حمایت از بخش خصوصی و همراه کردن بانک ها برای اعطای تسهیلات به واحد های تولیدی و همچنین شناساندن بازارهای مختلف به آنها را از برنامه های دولت عنوان کرد و گفت : کالاهای ایرانی تولید شده در آذربایجان شرقی جز برندهای مطرح کشور است، به دلیل کیفیت بالا و تناسب با استاندارهای بین المللی باید صادرات آنها توسعه روز افزون داشته باشد.

رئیس دفتر رئیس جمهور خاطر نشان کرد: توجه به صنایع بخش خصوصی و سرمایه های انسانی موجود در استان ارقام صادراتی آذربایجان شرقی را جهش خواهد داد./*

  • نوشته شده
  • در دوشنبه 3 ارديبهشت 1397
  • ساعت 10
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh