امـروز : جمعه 7 ارديبهشت 1403
تاریخ : يکشنبه 9 ارديبهشت 1397
کد 8548

حوزه های علمیه نقش مهمی در گسترش ارتقای معنویت دینی جامعه دارند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت : حوزه های علمیه بهترین مکان های تربیتی هستند و این مدارس در بعد معنویت و انسان سازی و گسترش ارتقای معنویت دینی جامعه نقش مهمی دارند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت : حوزه های علمیه بهترین مکان های تربیتی هستند و این مدارس در بعد معنویت و انسان سازی و گسترش ارتقای معنویت دینی جامعه نقش مهمی دارند.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در دیدار اساتید حوزه های علمیه تبریز با بیان اینکه وظیفه روحانیت نزدیک کردن دلهای مردم بخداست، گفت: حوزه‌های علمیه در بقای دین و تقویت روحیه دینی مردم چه در گذشته، چه حال و چه در آینده نقش موثری دارند که درباره‌‌ی این نقش باید خیلی مطالعه و تدبر شود.

امام جمعه تبریز افزود: امروزه با توجه به فضاهای مجازی و هجمه های اعتقادی و دینی دشمن در این فضا، وظیفه طلاب به مراتب بیشتر شده است، که باید آنها نیازهای جامعه را شناسایی کرده و در رفع آن تلاش کنند.

وی با بیان اینکه حوزه های علمیه پرورشگاه نهال های بالنده‌‌ی فقاهت در آینده هستند، گفت : این حوزه‌‌ها در طول زمان توانسته‌‌اند دین را حفظ و تبیین کنند و طلاب هم با تاثیر بر جامعه موجبات تربیت دینی جامعه را فراهم می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به نقش هدایتی افکار عمومی حوزه ها گفت: حکومت اسلامی، حکومت قرآن و حکومت فقه، فقیه و حکومت علم و عدل است و روحانیت برای گسترش این آرمانهای اسلامی مسئولیتی سنگین بر عهده دارند.

نماینده ولی فقیه درآذربایجان شرقی با تاکید بر ارتباط موثر و بیشتر روحانیت با آحاد ملت به ویژه جوانان گفت: جوانان ایران اسلامی در عرصه های مختلف ازجمله المپیادهای علمی و ورزشی، فناوری های جدید هسته ای و تولید و صنعت نقش آفرین هستند که بر این اساس باید در راستای تقویت افکار و اندیشه های جوان برنامه ریزی های اصولی و مدون صورت گیرد.

امام جمعه تبریز احیای حوزه علمیه آذربایجان را از دغدغه های رهبر معظم انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: دشمنان از تفکر و اندیشه فرهنگی که براساس مبانی دینی در حوزه های علمیه پرورش می یابد در هراس است و ترور شخصیت های بزرگ این مدارس از جمله علامه شهید مطهری، آیت الله شهید دستغیب، آیت الله شهید مدنی، آیت الله شهید قاضی طباطبایی و دیگر بزرگان گواه این موضوع است اما باید اهتمام ویژه به حوزه های علمیه و احیاء آنها گام های موثر برای گسترش ارتقای معنویت دینی جامعه برداشت.

در ابتدای این دیدار تعدادی از اساتید حوزه به بیان نکته نظرات خود پرداختند./*

  • نوشته شده
  • در يکشنبه 9 ارديبهشت 1397
  • ساعت 10
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh