امـروز : دوشنبه 17 ارديبهشت 1403
تاریخ : پنجشنبه 13 ارديبهشت 1397
کد 8780

تعالی و پیشرفت آذربایجان با اجرای برنامه های مشترک فرهنگی و اقتصادی

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت : استانهای شمال غرب کشور در راستای تعالی و پیشرفت همه جانبه برنامه های مشترک فرهنگی و اقتصادی اجرا میکنند.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در دیدار جمعی از اعضای راهیان پیشرفت و تعالی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه فرمان آتش به اختیار مقام معظم رهبری یعنی اینکه در چهارچوب قانون در قبال مسائل فرهنگی احساس مسئولیت داشته باشیم، گفت : در نشست مشترکی که با ائمه جمعه آذربایجان غربی و اردبیل داشتیم تصمیم بر این شده است اهداف مشترکی را در راستای اعتلای این استان‌ها و نظام جمهوری اسلامی ایران را دنبال کنیم.

امام جمعه تبریز افزود : این جلسات مشترک تاثیرات خوبی به دنبال داشته است و می‌توانیم در کنار سایر مسائل بیشتر در حوزه مسائل اجتماعی و محیط زیستی متمرکز شده و برای حل مشکلات آن برنامه‌ریزی موثر انجام شود.

وی افزود : در راستای توسعه حوزه‌های علمیه باید برنامه های مدون مشترک داشته باشیم تا مدارس علمیه آذربایجان احیا شود.

امام جمعه تبریز ارتباط حوزه و دانشگاه‌ را جزء اولویت‌های مهم دانست و گفت: دفاتر نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه های استانهای شمال غرب با رویکرد پیشرفت، تعالی و توسعه آذربایجان باید در حوزه مسائل فرهنگی اقدامات مشترک داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان اینکه دشمن خاکریزهای اعتقادی را هدف قرار داده است، گفت : دشمن هویت دینی و فرهنگی ما را با تغییر سبک زندگی مسئولین و مردم، ترویج مد و مدگرایی تهدید میکند که باید با آگاهی و بصیرت با آنها مقابله کنیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه مرعوب‌سازی ملت ایران، تضعیف روحیه مقاومت و پایداری از دیگر اهداف دشمن است، تصریح کرد: یکی دیگر از مسائل فرهنگی که دشمن در پی آن است ناامید کردن مردم و به ویژه جوانان از آینده کشور است و به همین جهت باید امید در جوان و نوجوانان ایجاد شود؛ زیرا اینها امید و آینده کشور هستند.

در ابتدای این دیدار تعدادی از اعضای راهیان پیشرفت و تعالی آذربایجان‌غربی با بیان نکته نظرات خود پیرامون موضوعات فرهنگی، اجتماعی، زیست محیطی و اقتصادی پرداختند./*

  • نوشته شده
  • در پنجشنبه 13 ارديبهشت 1397
  • ساعت 12
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh