امـروز : دوشنبه 17 ارديبهشت 1403
تاریخ : پنجشنبه 13 ارديبهشت 1397
کد 8816

شغل معلمی، رسالتی سنگین و اثرگذار است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت : پیشقراولان عرصه علم و دانایی در سنگرهای آموزشی و پرورشی نسل جدید را بر اساس آموزه های دینی و انقلابی تربیت میکنند، که این اندیشه سازی رسالتی سنگین و اثرگذار است.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در دیدار اعضای ستاد گرامیداشت هفته معلم و تعدادی از معلمان نمونه استان با بیان اینکه اندیشه سازی و آموزش و پرورش رسالت سنگین و اثرگذار در جامعه اسلامی است، گفت: دشمن با هراس از اندیشه های شهید مطهری معلم بزرگ مدرسۀ انقلاب اسلامی ایشان را به شهادت رساند، چرا که تاثیراین اندیشه ها، جامعه مدنی و دانشگاهی ایران اسلامی در مسیر توسعه قرار داده بود.

امام جمعه تبریز افزود : بعد از شهادت شهید مطهری، شهید مفتح در دستور کار ترورها قرار گرفت و بعد از ایشان نیز و معلمان اخلاقی و دینی که در جامعه اثرگذار بودند به شهادت رسیدند.

وی آیت الله دستغیب، آیت الله اشرفی اصفهانی، آیت شهید صدوقی، آیت الله مدنی نمونه های دیگر از شخصیت های علمی و اخلاقی ایران اسلامی دانست که مسیر پرصلابت نظام اسلامی را با اندیشه های دین و انقلابی تداوم می بخشیدن و در سنگرهای آموزشی و پرورشی نسلی انقلابی به جامعه تحویل میداد که در این راه به شهادت رسیدند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با تاکید بر توجه به دوران ابتدایی تحصیل و معلمان این دوران گفت: استخوان‌بندی تربیتی و شخصیت دینی و اجتماعی کودکان در دوران ابتدائی تحصیل آنها بناگذاری میشود و موقعیت زندگی آینده آنها را مشخص میسازد.

امام جمعه تبریز افزود : موفقیت یا احیاناً محقق نشدن برنامه های آموزشی و پرورشی نوجوانان و جوانان از ریشه تحصیلی آنها یا همان دوران ابتدایی مشخص میشود که نقش معلمان در این دوران بسیار مهم واثر گذار است.

وی توجه به موضوع  پرورش در کنار آموزش را بسیار مهم خواند و گفت : آموزش تک بعدی در هیچ مقطع تحصیلی موفقیت آمیز نیست و اگر میخواهیم فرزندان شایسته و صالح از علمی و اخلاقی تربیت کنیم باید با تقویت ارتباط اولیا و مربیان دانش آموزان، آنها را بر اساس مبانی دین و انقلاب تربیت کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان افزود: تغییر ذائقه های فکری و اخلاقی دانش آموزان یکی از اهداف دشمنان برای اثرگذاری در جامعه اسلامی است که باید اولیا و مربیان دانش آموزان با ارتباط صمیمی و نزدیک مسائل اخلاقی نوجوانان را کنترل کنند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به نقش ارزنده ارتباط والدین با مدرسه خاطرنشان کرد: به زعم برخی از پدران و مادران نوجوان و جوان باید در مدرسه تربیت شود اما این موضوع زمانی موفقیت آمیز خواهد بود که ارتباط دو سویه بین مدرسه و خانه برقرار شود.

امام جمعه تبریز با ابراز خرسندی از حضور نوجوانان و جوانان در نمازهای جماعت و جمعه گفت: برای ترغیب حضور مستمر نسل جدید در مساجد و نمازهای جمعه باید با برنامه ریزی و تکریم آنها دانش آموزان با محیط های دینی و اخلاقی و فرهنگی مانوس کنیم.

نماینده ولی فقیه با اشاره به مراسم عمامه گذاری ۸۰ نفر از جوانان استان در سالروز میلاد امام زمان (عج) گفت : به همت مربیان آموزشی و پرورشی جوانانی مؤمن و متدینی در مدارس تربیت میشود که حوزه های علمیه را جهت ادامه تحصیل خود انتخاب میکنند.

وی افزود : در حال حاضر تعداد افراد متقاضی تحصیل در حوزه های علمیه افزایش چشمگیری دارد و مسئولان ثبت نام در زمان جذب سطح علمی آزمون ورودی را بالا میگیرند.

در ابتدای این دیدار پاشایی مدیرکل آموزش و پرورش استان از عملکرد این مجموعه گزارشی ارائه داد و در پایان نیز از معلمان نمونه استان تجلیل به عمل آمد./*

  • نوشته شده
  • در پنجشنبه 13 ارديبهشت 1397
  • ساعت 16
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh