امـروز : شنبه 8 ارديبهشت 1403
تاریخ : يکشنبه 16 ارديبهشت 1397
کد 8853

جمع آوری زکات نیازمند انسجام همگانی و عزم جدی است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت : پرداخت زکات یک تکلیف دینی و عبادی است که باید در جمع آوری آن یک انسجام همگانی و عزم جدی باشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت : پرداخت زکات یک تکلیف دینی و عبادی است که باید در جمع آوری آن یک انسجام همگانی و عزم جدی باشد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در جلسه شورای زکات استان با بیان اینکه فرهنگ‌سازی در زمینه ترویج پرداخت زکات در جامعه از اقدامات ضروری است، گفت : ترویج پرداخت زکات نیاز به فرهنگ سازی دارد که باید با همکاری ادارات، ارگان ها و مشارکت مردمی انجام شود.

امام جمعه تبریز افزود : در امر ترویج فرهنگ زکات رسانه ها می توانند نقش مؤثری داشته باشند و با برنامه سازی در خصوص این تکلیف شرعی، مردم را به سمت پرداخت زکات هدایت کند.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم با بیان اینکه صدا و سیما، مبلغان و ائمه جمعه با مطالعه قرآن و رساله مراجع معظم تقلید علاوه بر تشویق مردم به پرداخت زکات، زمینه های مصرف آن را نیز بازگو کنند، گفت: همه ما در زمینه تبلیغ و ترویج فرهنگ زکات در جامعه وظیفه داریم.

وی بر تشکیل و ساماندهی شورای زکات در شهرستان ها، روستاها و مناطق محروم تاکید کرد و گفت: زکات باید به درستی برای اهالی روستا تبیین شود و زکات دهندگان برتر در این زمینه تشویق شوند.

نماینده ولی فقیه در آذبایجان شرقی بر ضرورت همکاری دستگاه ها در خصوص این فریضه گفت: استفاده از ظرفیت بزرگان و معتمدین در این زمینه حائز اهمیت است.

امام جمعه تبریز افزود : اعزام مبلغین زکات، اکیپ های جمع آوری، اطلاع رسانی و بیان ضرورت پرداخت زکات برای مردم می تواند نقش مهمی در گسترش فرهنگ زکات در جامعه داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم گفت : تجمیع زکات فطریه موجب توزیع عادلانه بین نهادهایی خواهد شد که کار کمک‌رسانی به نیازمندان را انجام می‌دهند و با ساماندهی نیازمندان از طریق کمیته امداد، بهزیستی و سازمان‌های مردم نهاد می توان به طور مساوی جامعه فقیر را تحت پوشش قرار داد.

در ابتدای این دیدار دبیر شورای زکات استان از میزان جمع آوری زکات در آذربایجان شرقی گزارشی ارائه داد و در پایان اعضای شورای زکات احکام و شرح وظایف خود را از دست نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی دریافت کردند./*

  • نوشته شده
  • در يکشنبه 16 ارديبهشت 1397
  • ساعت 13
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh