امـروز : دوشنبه 17 ارديبهشت 1403
تاریخ : دوشنبه 17 ارديبهشت 1397
کد 8930

جمعیت هلال احمر؛ سفیر صلح و دوستی و فرشته نجات مصدومین

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت : تلاش برای تسکین آلام مردم، کوشش در جهت برقراری دوستی و تفاهم متقابل و صلح پایدار میان ملتها رسالت جمعیت هلال احمر در جامعه بشری است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت : تلاش برای تسکین آلام مردم، کوشش در جهت برقراری دوستی و تفاهم متقابل و صلح پایدار میان ملتها رسالت جمعیت هلال احمر در جامعه بشری است.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در دیدار اعضای جمعیت هلال احمر استان با بیان اینکه یکی از شعارهای محوری و اساسی جمعیت هلال احمر، عمل به جای حرف است، گفت : جمعیت هلال احمر، سازمانی است ارزشی و انسانی که برای حفظِ حُرمت و کرامت انسانی فارغ از مرزبندی های سیاسی و جغرافیایی، در مواقع حادثه و بروز بحران خدمات رسانی میکند.

امام جمعه تبریز افزود : عملیات امدادرسانی و نجات بعنوان اولین اولویت جمعیت هلال احمر در سطح بین المللی است و در کنار آن آموزش نیرو و آشنا ساختن آنها در تمامی لایه های اجتماع امری ضروری به حساب می آید.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم، هلال احمر را نماد صلح، نوع دوستی و همزیستی مسالمت آمیز دانست و تصریح کرد : این نیروی خیر و مردمی الگوی ارزشمند در عرصه بین المللی است که به هر ایده و عقیده ای حقِ حیات قائل است.

وی اظهار داشت : اعضای این جمعیت با به خطر انداختن جان و هستی خود، برای نجات انسان در هر نقطه ای از جغرافیای جهان تلاش میکنند و در جهت بهبود اوضاع جسمانی و روحی آسیب دیدگان از هر طبقه و گروهی اهتمام دارند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه حقوق بشر از جمله بنیادی ترین مسئله مطرح جامعه انسانی است، خاطرنشان کرد: احترام به حقوق همه انسانها و پایبندی به رعایت اصول انسانی در زمره مأموریتهای صلیب سرخ جهانی و جمعیت هلال احمر قرار دارد.

امام جمعه تبریز با تأکید بر تربیت امدادگران جوان و آموزش افراد متخصص و دلسوز برای مقابله با حوادث و اتفاقات احتمالی در جامعه تصریح کرد : جمعیت هلال احمر، اعضای جامعه را در مقابل رخدادها مصونیّت بخشیده و زمینه پیشگیری از وقایع احتمالی را بیش از پیش فراهم آورند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به مهمترین وظایف این جمعیت گفت : ارائه خدمات امدادی در هنگام بروز حوادث و سوانح طبیعی، ارائه کمکهای اولیه در حوادث غیرمترقبه، ارسال کمک و اعزام عوامل امدادی و درمانی به سایر کشورها، کمک به امر توانبخشی و ارائه خدمات اجتماعی و تلاش در جهت دفاع از ارزشهای انسانی و رشد فرهنگی افراد جامعه از جمله موضوعاتی است که اعضای این جمعیت در راستای آن تلاشی شبانه روز دارند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد : هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با بکارگیری نیروهای متعهد و تربیت انسانهای فداکار و ایثارگر می کوشد که سفیر صلح و دوستی و فرشته نجات مصدومین و گرفتارانی باشد که در شرایط دشوار و ناگوار زندگی در چنگال حوادث گرفتار می شوند.

در ابتدای این دیدار دکتر کنعانی رئیس جمعیت هلال احمر استان و حجت الاسلام احمدیان مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر آذربایجان شرقی از فعالیت های این جمعیت در طول یکسال گذشته گزارشی ارائه دادند./*

  • نوشته شده
  • در دوشنبه 17 ارديبهشت 1397
  • ساعت 15
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh