امـروز : دوشنبه 10 ارديبهشت 1403
تاریخ : يکشنبه 23 ارديبهشت 1397
کد 9156

جذب حداکثری جوانان و امید آفرینی؛ رسالت روحانیت در جامعه

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت : تبیین دستاوردهای۴۰ ساله انقلاب و ترویج‌ اندیشه های امام عظیم الشان با محوریت جذب حداکثری جوانان و امید آفرینی در جامعه اولویت برنامه های تبلیغی روحانیت در ماه مبارک رمضان باشد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در همایش طلایه داران تبلیغ و تجمع اعتراض آمیز، علما، طلاب و روحانیون آذربایجان شرقی در پاسخ به بدعهدی آمریکا با بیان اینکه تحکیم بنیه های اقتصای مبنای نامگذاری های سال و از دوراندیشی والای مقام عظمای ولایت حضرت آیت الله امام خامنه ای عزیز است، گفت : خروج آمریکا از برجام نشان داد منطق رهبر معظم انقلاب در نامگذاری سال های اخیر بر مبنای اقتصادی از چنان استحکامی برخوردار بوده است، که ما امروز نتیجه آن را به خوبی می بینیم.

امام جمعه تبریز افزود : مقام معظم رهبری در ۱۰ سال گذشته عناوین شعار سال را بر محور اقتصاد مقاومتی و تحکیم بنیان اقتصادی نامگذاری کرده اند از جمله همت مضاعف کار مضاعف، حماسه اقتصادی و تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ملی و دیگر راهبردهای اقتصادی سال نشان می دهد با درک هوشمندانه طراحی دنیای غرب در وابسته کردن اقتصاد ایران به خارج مرزها و شکل گیری اقتصاد واردات محور به خوبی نقشه دشمن را درک کرده و نسخه لازم را در همان الزامات اقتصاد مقاومتی بیان فرمودند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم ادامه داد: اگر در ۱۰ سال گذشته همه قوای کشور و دولت ها با تمام توان برای تحقق اقتصاد مقاومتی به میدان می آمدند به درجه ای از اتقان و استحکام به بنیان های اقتصادی می رسیدیم که از تحریم های نظام سلطه و استکبار سرافرازنه و مقتدرانه عبور می کردیم.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه در حال حاضر باید به درس ها و عبرت های خروج آمریکا از برجام توجه کنیم، تصریح کرد : یکی از این عبرت ها این است که دشمنان هیچوقت قابل اعتماد نیستند و همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند به لبخند آمریکا و دشمنان نگاه نکنید، آنها قابل اعتماد نیستند.

امام جمعه تبریز افزود : امروز بعد از عهد شکنی آمریکا حتی همه آنهایی که با نیت خیر و با دید مثبت به این مذاکرات، فکر می کردند ادامه این مذاکرات به صلاح کشور است، به این نتیجه رسیده اند که آمریکا قابل اعتماد نیست و اعتماد به آمریکا از همان ابتدا اشتباه بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با تبیین وظایف دولتمردان در شرایط کنونی گفت : همه ما وظیفه داریم با مردم متدین و مردم ولایتمدار خود صادقانه صحبت کنیم و هر گونه سخن و تحلیلی درباره استکبار و خروج آمریکا از برجام باید مبتنی بر صدای واحد از جمهوری اسلامی باشد.

وی با اشاره به مشکلات عدیده ای که کشور با آن دست به گریبان است، گفت : گرچه مشکلاتی در کشور وجود دارد ولی باید امید آفرینی در کشور رسالتی همگانی باشد، باید به مردم و افکار عمومی اطمینان داده شود که مسوولان کشور پیش بینی های لازم برای مقابله با خروج آمریکا از برجام و تامین کالای اساسی و ضروری و تامین ارز انجام داده اند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ادامه داد : همچنین از طرح هرگونه انتقاد تند به تیم مذاکره کنند در مورد پذیرش برجام به طور کلی باید خودداری کنیم تا بهانه ای به دست دشمن  ندهیم.

امام جمعه تبریز تصمیم گیری در مورد ادامه برجام یا عدم ادامه برجام را موضوع ملی دانست و گفت : این یک موضوع ملی است و باید از موضع اقتدار با دشمن خارجی به ویژه آمریکا سخن بگوییم و نباید آن را بهانه ای برای جدال جناحی و سیاسی قرار دهیم.

حجت السلام والمسلمین آل هاشم با بیان اینکه امروز جمهوری اسلامی ایران در اوج اقتدار قرار دارد و نباید در تحلیل ها از سایه جنگ و تهدید نظامی سخن به میان آید خاطرنشان کرد : دشمن می خواهد با تهدیدات خود و جنگ هراسی در میان مردم کشور را به سمتی سوق دهد که القاء کند، خروج از برجام به معنای بسترسازی برای جنگ است در حالی که اصلا و ابداً خروج از برجام به معنای بستر سازی برای جنگ نیست.

وی افزود : آمریکا توان برخورد سخت و جنگ نظامی با ایران را ندارد، اما تلاش دارد از تضعیف اقتصاد ایران به اهداف خود برسند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه یکی از زیاده خواهی های دشمنان تضعیف بنیه های دفاعی جمهوری اسلامی است، گفت : یکی از ابزارهای غرب برای مقابله با ایران تضعیف بنیه دفاعی جمهوری اسلامی ایران است که بر این اساس طرح مذاکره در مورد موشک های ایران و بازدید از مراکز نظامی را مطرح میکند، اما این آرزو را به گور خواهند برد.

حجت السلام والمسلمین آل هاشم افزود : دشمن میخواد با خلع سلاح ایران ساختار نظام اسلامی را تغییر دهد، همان نسخه ای که برای کشورهای لیبی و عراق پیچیده بودند اما این موضوع هم خیالی بیش از طرف دشمن نیست.

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه روز به روز باید توان دفاعی کشور تقویت شود، گفت : در راه عزت جمهوری اسلامی ایران با تبعیت از فرامین رهبر معظم انقلاب آیت الله امام خامنه ای عزیز در برابر زیاده خواهی ها خواهیم ایستاد و از این چالش سرنوشت ساز هم با اقتدار عبور خواهیم کرد./*

  • نوشته شده
  • در يکشنبه 23 ارديبهشت 1397
  • ساعت 16
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh