امـروز : جمعه 28 ارديبهشت 1403
تاریخ : چهارشنبه 26 ارديبهشت 1397
کد 9278

تکریم فضائل زنان؛ ارج نهادن به کل جامعه اسلامی است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت : تکریم فضائل زنان و تعمیق باورهای دینی خانواده ها ارج نهادن به کل جامعه اسلامی است.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در دیدار مشاوران امور بانوان دستگاههای اجرایی آذربایجان شرقی با بیان اینکه فلسفه آفرینش زن در حضرت فاطمه زهرا(س) خلاصه‌شده است، گفت : زنان ایرانی با الگو پذیری از سیره حضرت فاطمه زهرا و الهام از فرهنگ انقلاب اسلامی به روشنی نشان دادند که در تمام عرصه‌های اجتماعی، سیاسی حضور دارند و اعتقادات دینی و ارزش‌های اسلامی را در جهت صحیح هدایت می‌کند.

امام جمعه تبریز افزود : انقلاب اسلامی ایران الگوی نوینی از زن را بر اساس آموزه‌های اسلامی ارائه کرده است که در آن بانوان در منزل و خارج از آن به عنوان انسان‌هایی تاثیرگذار مطرح هستند.

وی با اشاره به فعالیت های بانوان ایرانی در دوران انقلاب گفت : با شعله ور شدن آتش انقلاب، زنان مسلمان نیز به خیابان‏ها آمدند و یا با تربیت فرزندانی در دامان پر مهرشان محبت مادریشان ، روح و جان فرزندان خود را برای رفتن به قربانگاه شهادت آماده ساختند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در ادامه به نقش زنان در دفاع مقدس پرداخت و گفت : با شروع جنگ، زنان در همان ماه های آغازین دفاع مقدس در خطوط مقدم جنگ در چند قدمی دشمن علاوه بر کار امدادی و تشویق رزمندگان، گاهی نیز با اسلحه با دشمن می جنگیدند.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران به تبعیت از آموزه های دین مبین اسلام، زنان را به عنوان نیمه فعال جامعه می‌داند، تصریح کرد : یکی از تحولات مهمی که در پرتو انقلاب اسلامی در حوزه زنان و خانواده به وجود آمد، تحول روحی و فکری آنها بود به طوریکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی همواره در عرصه های سازندگی کشور و پیشرفت‌های علمی حضوری فعال و آگاهانه دارند.

امام جمعه تبریز گفت : بانوان به عنوان رکن اصلی نظام خانواده نه تنها هدایت کننده فرزندان در مسیر صحیح و کسب موفقیت ها هستند، بلکه در نقش اجتماعی خود فعالیت های درخور شأن نظام جمهوری اسلامی ایران انجام می دهند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: با توجه به جایگاه رفیع این قشر برای پشتیبانی بانوان در جامعه باید در جهت موفقیت هرچه بیشتر آنان و حضور در عرصه های مختلف علم، دانش، اقتصاد، فرهنگ و اجتماع برنامه های مدون تدوین شود.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آسیب هایی که در عصر حاضر متوجه بانوان هست، گفت : دشمنان با آگاهی از تاثیرگذاری بانوان در جامعه اسلامی در قالب جنگ نرم درصدد تغییر ذائقه آنان و هدایت دختران جوان به سوی مصرف دخانیات و مواد مخدر است.

وی با اشاره به ترویج فرهنگ مدگرایی در جامعه ما از سوی دشمنان تصریح کرد : مدگرایی یکی از آفت هایی که جامعه ما را تهدید میکند، باید خانواده ها با شناخت و آگاهی از نقشه های دشمنان از فرزندان خود را در برابر آنها محافظت کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر توجه به هشدارها و آسیب ها گفت : باید امیدها را در دل جوانها زنده کنیم و آینده ای روشن از ایران سربلند برای آنها ترسیم کنیم./*

  • نوشته شده
  • در چهارشنبه 26 ارديبهشت 1397
  • ساعت 13
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh