امـروز : جمعه 28 ارديبهشت 1403
تاریخ : شنبه 29 ارديبهشت 1397
کد 9451

سفره نیت های خیر در رمضان به روی محکومان جرائم غیرعمد گشوده میشود

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت : مردم نوعدوست آذربایجان شرقی سفره نیت های خیر خود را در رمضان امسال به روی محکومان جرائم غیرعمد باز میکنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت : مردم نوعدوست آذربایجان شرقی سفره نیت های خیر خود را در رمضان امسال به روی محکومان جرائم غیرعمد باز میکنند.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در دیدار اعضای هیات امناء، شورای مشورتی و خیران ستاد دیه استان با بیان اینکه توجه به ایتام و افراد بی بضاعت نیازمند، از آموزه های احکام اسلامی ماه میهمانی خداست، گفت : برگزاری جشن گلریزان و گشوده شدن سفره نیت های خیر در این ایام  فرصتی است برای اینکه از یک امتحان و آزمایش مالی سربلند بیرون بیاییم.

امام جمعه تبریز افزود : از فضیلت های انسانی مسئله احسان، نیکی و بخشش است و مهم ترین اثر احسان و بخشش آرامش انسان و آسایش دیگران است.

وی با بیان اینکه هرکس در راه رضای خدا احسان و انفاق کند برکت مال او نیز افزایش پیدا میکند، تصریح کرد : خوشبختانه هر سال شاهد افزایش کمک های مردمی به جشن گلریزان هستیم، اما باید در کنار اینکه انگیزه کمک به آزاد سازی زندانیان مالی را در بین مردم و جامعه تقویت میکنیم باید در فرهنگ سازی عدم ارتکاب به جرم حتی جرم های غیر عمد در بین آحاد مردم تلاش های بیشتری صورت گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم حضور خیران در عرصه های مختلف فرهنگی و اجتماعی را ستودنی دانست و گفت : آزاد کردن انسانهای دربند بخصوص کسانیکه سهواً مرتکب خطایی شده اند که قابل بخشش است کار بسیار بزرگی است و این رفتارهای معنوی و حسنه در تاریخ و اذهان عمومی ماندگار میشود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه مردم شریف، مؤمن و متدین آذربایجان شرقی، باشکوه تر از سال‌های گذشته در این جشن شرکت خواهند کرد، گفت : خیرین و صاحبان صنایع و واحدهای تولیدی و صنفی برای بازگشت زندانیان جرایم غیرعمد به آغوش خانواده‌های خود امسال در ۱۰ خرداد هم سفره نیت های خیر به روی محکومان جرائم غیرعمد می گشایند.

حجت الاسلام مظفری رئیس کل دادگستری استان هم در این دیدار از آزادی۳۶۸ زندانی جرایم غیرعمد در سال گذشته خبر داد و گفت: جمع بدهی این افراد ۳۲میلیارد تومان بود که با کمک‌های خیرین، صاحبان صنایع و مردم، رضایت شاکیان، تسهیلات ارزان ‌قیمت و تقسیط بدهی تأمین شد.

وی افزود : در حال حاضر ۵۴۸ نفر از محکومان جرایم غیرعمد با مجموع بدهی۵۰میلیارد تومان، در زندان‌های استان هستند که در صورت تأمین۱۰ تا ۱۲ میلیارد تومان، تعداد زیادی از آنها می‌توانند از زندان آزاد شوند.

حجت الاسلام مظفری از برگزاری جشن گلریزان برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد در ۱۰ خرداد سال جاری همزمان با میلاد حضرت امام حسن مجتبی(ع) خبر داد و گفت: این جشن در تالار معلم تبریز برگزار می‌شود و شرکت در آن برای عموم مردم آزاد است./*

  • نوشته شده
  • در شنبه 29 ارديبهشت 1397
  • ساعت 14
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh