امـروز : جمعه 28 ارديبهشت 1403
تاریخ : يکشنبه 30 ارديبهشت 1397
کد 9506

اهداء عضو ، تمرین درس انسانیت و کاری خدا پسندانه است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت : احیای یک نفس احیای کل افراد جامعه است و هرکس که اعضای بدن خود را در راه رضای الهی اهدا کند، با تمرین درس انسانیت آموزه های ماه مبارک رمضان را در جامعه جاری میکند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت : احیای یک نفس احیای کل افراد جامعه است و هرکس که اعضای بدن خود را در راه رضای الهی اهدا کند، با تمرین درس انسانیت آموزه های ماه مبارک رمضان را در جامعه جاری میکند.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در دیدار فعالان و سفیران بسیج جامعه پزشکی با بیان اینکه اهداء عضو در جامعه ما نهادینه شده است، گفت : افرادی که به هر دلیلی با حادثه ای روبرو شده و دچار مرگ مغزی شده اند و امیدی به زندگی آنها نیست میتوانند با وصیت قبلی و یا رضایت والدین اعضای بدن شأن نفسی دیگر را احیا کند.

امام جمعه تبریز افزود : چه سعادتی زیبایی دارند کسانی که برای احیای دیگران اعضای خود را اهدا میکنند و با تمرین درس انسانیت و نوع دوستی که از آموزه های ماه مبارک رمضان است آخرت خود را آباد میکنند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره وجود امکانات و تجهیزات درمانی و پزشکی در بخش پیوند اعضا شهر شیراز گفت : در سفری که به این شهر داشتم، نبود امکانات در تبریز در بخش پیوند که از گذشته های دور بعنوان مطالبه عمومی مطرح شد.

وی افزود : از سال گذشته بعنوان یک مطالبه عمومی از دولت درخواست کردیم تا این امکانات در تبریز نیز راه اندازی شود تا اینکه در سفر اخیر ریاست محترم جمهوری به استان این بخش با انجام اولین عمل جراحی کبد راه اندازی شد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه باید در ماه مبارک رمضان تمرین کنیم که یک پله به خدا نزدیکتر شویم، گفت : باید محور همه اعمال و رفتارهای ما این باشد که مورد رحمت و مغفرت خداوند قرار گیریم.

وی افزود : تلاش کنیم تا حق میهمانی خدا را در این ماه بجا آوریم و در کنار اینکه امساک از خوردن و آشامیدن، باید داشتن اخلاق حسنه و خوی الهی و اسلامی را تمرین کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در بخش دیگری از صحبت های خود با انتقاد از ترویج تشریفات در مراسم های ختم و اهدای گل به مساجد گفت : شایسته است هزینه این گل ها در بین فقرا و نیازمندان توزیع شود.

امام جمعه تبریز افزود : در مراسم های ختم در رستوران ها هم ریخت و پاش زیاد است، اما باید بدانیم این کار شایسته ای نیست و اگر این هزینه ها را کاهش دهیم و بدور از چشم و هم چشمی ها به خانواده های نیازمند کمک کنیم، روح آن مرحوم و مرحومه نیز مورد رحمت و غفران الهی قرار میگیرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تاکید کرد : چه زیباست وصیت نامه همه ما به این جمله مزین باشد که اگر در اثر حادثه ای دچار مرگ مغزی شدیم اعضای بدنمان به افراد نیازمند پیوند زده شود.

در ابتدای این دیدار ایرجیان مسئول بسیج جامعه پزشکی استان و زارع زاده مسئول بخش پیوند اعضای این نهاد با ارائه گزارشی از فعالیت های بسیج جامعه پزشکی در حوزه بخش پیوند اعضاء گفت : ۲۷ هزار نفر در حال حاضر منتظر دریافت عضو هستند و روزانه ۷ الی ۱۱ نفر نیازمند، جان خود را از دست میدهند.

زارع زاده با بیان اینکه ۳۰ درصد افراد نیازمند در استانهای شمال غرب کشور زندگی میکنند، گفت : در سال به طور میانگین ۸ هزار نفر دچار مرگ مغزی میشوند که تنها ۵۰ درصد از آنها میتوانند اعضای خود را اهداء کنند./*

  • نوشته شده
  • در يکشنبه 30 ارديبهشت 1397
  • ساعت 19
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh