امـروز : يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
تاریخ : سه شنبه 8 خرداد 1397
کد 9758

با زبان شعر در جهت اهداف کشور بصیرت افزایی شود

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: زبان شعر در تعمیق باورهای دینی و تبیین مفاهیم ارزشی تاثیر بسزایی دارد و میتوان در جهت اهداف کشور بصیرت افزایی کرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: زبان شعر در تعمیق باورهای دینی و تبیین مفاهیم ارزشی تاثیر بسزایی دارد و میتوان در جهت اهداف کشور بصیرت افزایی کرد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در عصر شعر شاعران استان با بیان اینکه گاهی تاثیر یک بیت شعر بیشتر از یک ساعت مطلب مستدل است، گفت : تاثیر شعر به حدی شگرف است که موجب تقویت و ایجاد روحیه در جامعه می شود، همانطوریکه تاثیر آن را در اشعار حماسی دوران دفاع مقدس شاهد بودیم.

امام جمعه تبریز افزود: در حال حاضر نیز شاعران جوان باید با بهره گیری از تجربیات آن دوران، اشعاری در پاسداشت ارزش ها و صیانت از آرمان های انقلاب می سرایند.

وی با تاکید بر انسجام بخشی به گروه های هنری و شاعران گفت : باید به شعر شعرا ارزش قائل شد و از آنها حمایت کرد تا با تقویت قریحه و استعدادهای آنها شاهد خلق آثاری ارزشمند باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان اینکه تبریز مهد تربیت شعرای ارزشمندی چون شهریار است، گفت: شاعران جوان با الگوگیری از بزرگان و گذشتگان در تبیین اهداف انقلاب و شأن و منزلت امام راحل قلم فرسایی بیشتری داشته باشند.

امام جمعه تبریز در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن سالگرد ارتحال امام راحل، یادآور شد: اقتدار و عزت امروز کشورمان به برکت مجاهدت های امام راحل است و شاعران جوان باید در این زمینه نقش آفرین باشند و با سرودن اشعار خود در این خصوص و چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی، حرکت ارزشمند امام راحل را در احیای اسلام به تصویر بکشند.

عصر شعر به همت سازمان بسیج هنرمندان آذربایجان شرقی در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار و در آن جمعی از شاعران بسیجی آذربایجان شرقی به ترنم سروده های خود در موضوعات آیینی پرداختند./*

  • نوشته شده
  • در سه شنبه 8 خرداد 1397
  • ساعت 21
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh